« سه نکته صادراتی...مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س)گرگان؛ رسالت اصلی حوزه های علمیه را تفقه در دین، انذار و حذر الهی دانست. »

خانم شیدا رفیع زاده کارشناس ارشد پرستاری مرکز بهداشت شهرستان گرگان، در جلسه بهداشتی با موضوع” آنفلوآنزا و راههای پیشگیری از آن” که در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان برگزار شد” آنفلوآنزا” را یک بیماری حاد دستگاه تنفسی دانست و بیان داشت: این بیماری توسط ویروس های آنفلوآنزا ایجادشده که سبب آلودگی بینی،گلو و ریه ها می گردد.

وی ضمن اشاره به تفاوت های آنفلوآنزا باسرماخوردگی ادامه داد: شروع بیماری آنفلوآنزا با تب و درد عضلانی غالباً شدید ایجاد می شود

کارشناس ارشد پرستاری مرکز بهداشت شهرستان گرگان؛ لمس کردن اشیای آلوده شده به ویروس آنفلونزا، تماس دست آلوده با دهان، چشم و بینی و نیز انتقال ویروس از طریق سرفه و عطسه را از راههای انتقال بیماری دانست.

رفیع نژاد خاطر نشان کرد : تماس با حیوانات و به خصوص  پرندگان آلوده یا بیمار و تماس با لاشه حیوانات آلوده یکی دیگر از راههای انتقال این بیماری است.

وی، زمان مناسب برای واکسیناسیون از شهریور تا نیمه اول مهرماه بوده که حدود دو هفته به طول می انجامد تا ایمنی حاصل شود، همچنین این واکسن برای گروه های در معرض خطر و در معرض تماس تجویز می گردد.

کارشناس آموزشی مرکز بهداشت تصریح کرد: مکان هایی مانند مدارس، خوابگاهها و مراکز خرید نسبت به طغیان بیماریهای تنفسی آسیب پذیر بوده که در چنین مواردی این نوع بیماریها به سرعت انتشار پیدا می کند.

وی در ادامه سخنان خود به به علایم هشداردهنده در کودکان و بزرگسالان که نشان دهنده وخیم بودن حال بیمار است اشاره کرد وگفت: تنفس سریع یا سخت در تنفس، عدم نوشیدن مایعات کافی، بیدارنشدن و عدم برقراری ارتباط با دیگران، تحریک پذیری وعدم آرامش، وجود تب، درد، فشار در سینه وشکم،گیجی ناگهانی و عدم هشیاری یا استفراغ شدید از علایم هشدار دهنده بیماری آنفلونزاست.

رفیع زاده در پایان به راههای پیشگیری و خود مراقبتی تاکید کرد واضافه کرد: شستن مکرر دستها با آب و صابون، عدم تماس با شخص بیمار و نگهداری زباله  خصوصاً دستمال کاغذی آلوده در ظرف زباله درب دار به طریق بهداشتی از نکاتی است که باید برای جلوگیری از ابتلا و انتقال این بیماری پیشنهاد می گردد.


موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 14 آذر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31