« به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان برگزار شد: جلسه بهداشتی با موضوع" آنفلونزا و راههای پیشگیری از آن"مشاور امور بانوان اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: هرچه شناخت انسان نسبت به خالق بیشتر باشد، در حوزه مسئولیت فردی واجتماعی نیز موفق تر خواهد بود. »

 

خانم مریم میر کریمی در جلسه ای که با حضور اساتید و کارکنان مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، با استناد به آیه” من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکر الله عزوجل” از زحمات اساتید و کارکنان تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: “اگر انسان از کسانی که متحمل زحمت می شوند تشکر نکند شاکر خداوند هم نخواهد بود ” .

وی ضمن تاکید بر خواندن دعای روز سه شنبه، آن را جزء برنامه های خودسازی از حضرت امام خمینی(ره) برشمرد و با استناد به فرازی از این دعا ادامه داد: “دین” زمینه کمال، آرامش، اصلاح و تکامل انسان بوده و همه امور دنیوی و اخروی انسان در گروه اصلاح دین است لذا ائمه معصومین(علیهم السلام) ” اصلاح دین خود را از خدا تقاضا دارند” همچون امام سجاد(علیه السلام) در دعای روز سه شنبه که می فرماید: “اللهم اصلح لی دینی …….” .

مدیر مجموعه حوزوی الزهرا (س) گرگان، فلسفه وجودی حوزه های علمیه را” دین شناسی” معرفی کرد و افزود: رسالت و وظیفه طلاب؛ فهم درست دین و انتقال آن به مردم است.

 میرکریمی گفت: تفقه در دین، انذار و حذر الهی رسالت اصلی حوزه های علمیه است، چنانچه آیه 122 سوره مبارکه نفر بر این مطلب دلالت دارد.

 وی در بحث از"حذر “یادآورشد: مراد ازحذر، بیان آیات ترس نیست بلکه از روایات و سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه) و نیز خطابات ائمه معصومین(علیهم السلام) استفاده می شود که هدف؛ ایجاد عظمت الهی در دل مردم و معرفی درست خداوند به آنان است که در این صورت محضر الهی حس می شود.

مدیر مرکز پژوهشی الزهرا (س) گرگان خطاب به اساتید اضافه کرد: صرف داشتن مهارت انتقال دانش برای یک استاد کافی نیست، بلکه آموزش باید با تربیت همراه باشد و در حقیقت در دل آموزش، تربیت وجود دارد لذا همه ما موظفیم طلاب را به سمت خداشناسی و خدامحوری سوق دهیم که لازمه تحقق این مهم؛ تمرکز همه بر روی یک محور، موضوع و یک هدف است.

میرکریمی از پراکندگی در اهداف تربیتی به شدت نهی نمود و اظهار داشت: هدف اصلی ما باید تربیت طلبه موحد باشد، تحول شخصیت جز در سایه وحدت موضوع ممکن نخواهد بود.

وی بر استمرار و تدریجی بودن القائات تاکید نمود و  ابراز کرد: پر رنگ کردن خدا در زندگی و تکرار این القائات به تدریج و به طور مستمر، اعتقاد راسخ و پایداری را بوجود آورده و شکاف علم و عمل را از بین خواهد برد.

                                                                                                                                                                      استاد حوزه با اشاره به این مطلب که وظیفه ما حاکم کردن فضای معنوی در حوزه هاست گفت: امروزه ساختار آموزشی حوزه های علمیه کمتر به سمت اندیشیدن و تفکر می باشد، عالم شدن ممکن ولی عالم متفکر بسیار اندک است چراکه شاخصه کار یک طلبه تنها تعلیم علوم می باشد.

 میرکریمی  یکی از نقایص در زندگی را مقصد بودن ظواهر دانست و اضافه کرد: یکی از وظایف حوزه های علمیه؛ سوق دادن جامعه از ظاهر گرایی به سمت باطن گرایی است، تا باطن تغییر پیدا نکند، ظاهر سودی نخواهد داشت.

 عضو شورای علمی پژوهشی مدیریت حوزه علمیه استان  در پایان ضمن مرور برخی ضوابط آموزشی و انضباطی  این مجموعه، پیرامون برخی مسائل به هم اندیشی با اساتید و کارکنان پرداخت.

کلیدواژه ها: انذار و هدايت, تفقه, حذر

موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 14 آذر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31