« بیانیه موسسه آموزش عالی الزهرا(س) گرگان در راستای پایان سیطره داعــش بر کشـــورهای عراق و سوریهنشست صمیمی طلاب موسسه آموزش عالی الزهرا(س) گرگان با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گرگان در هفته وحدت شیعه و سنی »

رسول اعظم در دنيا و آخرت مظهر رحمت الهي است

امام جمعه موقت گرگان بیان داشت: با توجه به آیات وارده و روایت عدیده از معصومین (ع) اخلاق خوب اثر ارزنده ای در زندگی انسان دارد.

به گزارش پایگاه خبری_اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران،"حجت الاسلام و المسلمین قربانعلی برقرار امام جمعه موقت شهرستان گرگان “در همایش"اخلاق نبوی” که از سوی معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی الزهرا(س) گرگان در هفته وحدت برگزار شد با استناد به آیه 4 از سوره مبارکه قلم بیان داشت: از جمله اوصاف پیامبر اسلام در بین آیات قرآن ، خلق عظیم است.خداوند در سوره قلم پیامبر را با این تعبیر می ستاید که ” وَ إِنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ” .لذا شناخت خلقیات نبی مکرم اسلام (ص) و عمل بدانها در جامعه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.     

امام جمعه موقت گرگان افزود:خداوند در قرآن عظمت خاصی برای خلقیات رسول اکرم قائل شده است.با توجه به آیات وارده و روایت عدیده از معصومین (ع) اخلاق خوب اثر ارزنده ای در زندگی انسان دارد.

وی ادامه داد :مراد از توصیف پیامبر (ص) به خُلق عظیم در آیات قران  این است که آنچه را بدان امر می فرمود خود به بهترین وجه عمل می نمود.لذا در مسئله تربیت انسان باید اول خودش اهل عمل باشد تا امر به معروف و نهی از منکر اثر مطلوب بدنبال داشته باشد.

حجت الاسلام برقرار به بیان برخی ویژگی های اخلاقی پیامبر (ص) پرداخت و یادآور شد:در سیره اخلاقی نبی مکرم اسلام (ص) وارد است که زمانی مردم را از کار بد  و منکر نهی می نمود که خودش جمیع منکرات را ترک می کرد.در مقابل اذیت و آزار مردم ،خیرخواه آنان بود،اگر از دیگران رفتار نادرست مشاهده می کرد چشم پوشی می نمود.

وی گفت:انسان برای رسیدن به سعادت اخروی با الگوگیری از نبی مکرم اسلام (ص) باید به خودسازی پرداخته و براساس آیه شریفه “قد افلح من زکیها” با پاکیزگی درون خود به رستگاری نائل شود.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: رسول اعظم در دنيا و آخرت مظهر رحمت الهي است و در سيره و رفتار آن حضرت رحمت و رأفت ،دلسوزي، مهرباني ،عفو و گذشت و رفق و مدارا و برخورد كريمانه با دوست و دشمن كاملاً مشهود بود.

وی در پایان تصریح کرد:با توجه به اينكه رسول اعظم بعنوان الگو و اسوه معرفي شد « لقد كان لكم في رسول الله اسوه حسنه » همه مردم  بايد سيره و رفتار آن حضرت را الگو و سرمشق خود قرار دهند. اين درسي به همه انسان هاست كه در زندگيشان خود را به اين سيره نبوي متخلق كنند و بامردم برخورد كريمانه و محبت آميز داشته باشند و از كينه‌ورزي و دشمني و تهمت و غيبت دوري ورزند.

 


موضوعات: مناسبتهاي روز
   شنبه 18 آذر 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31