« پاسخ به شبهاتي پيرامون زنانديدار شماري از طلاب و كاركنان مدرسه علميه عالي الزهرا(س) گرگان از مادران سراي سالمندان در هفته بزرگداشت مادر »

هدف از بعثت انبیا براساس روایت«إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» ساختن انسان است.

«آیت الله سید کاظم نورمفیدی» هدف از بعثت پیامبر اسلام(ص) را«ساختن انسان» دانست و بر الگو گیری از نبی مکرم اسلام سفارش نمود.

به گزارش پایگاه خبری _ اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، «آیت الله سید کاظم نورمفیدی» در ابتدای درس خارج فقه بیان داشت: از جمله مسائلی که در مبانی دینی به عنوان وظیفه و تکلیف مشخص شده است« اقتدا به رسول مکرم اسلام(ص)» است. الگوطلبی یکی از نیازهای فطری انسان است. بر همین مبنا قرآن کریم این نیاز فطری را پاسخ داده و از  پیامبر اسلام(ص) با تعبیر«اسوه» نام برده است لذا تبعیت از ایشان به عنوان الگو برای همگان لازم  می آید.

وی افزود: در روایتی از امام صادق(ع) به نقل از رسول خدا(ص) وارد است که پیامبر اسلام(ص) در معرفی شبیه ترین انسان به خود به بیان ویژگی هایی پرداختند که از جمله این ویژگی ها اینکه احسن الخُلق است یعنی در همه زمینه های اخلاقی به معنای عام کلمه شباهت به حضرت رسول(ص) دارد. همچنین نرم خو بوده و نسبت به خویشاوندان خود نیکوتر است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: از دیگر صفاتِ شبیه ترین افراد به پیامبر(ص) این است که بیش از همه فروخورنده خشم خود است ،همچنین دوستدار دین بوده و هیچ گاه از آن منحرف نمی شود.

آیت الله نورمفیدی اذعان نمود: هدف از بعثت انبیا براساس روایت«إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» ساختن انسان است. به طوری که انسانها خودشان به پا خیزند و به سمت خوبی پیش بروند. هر فعلی که از انسان صادر می شود ریشه در درون انسان دارد لذا می طلبد تا انسان وجود خود را تغییر دهد و در این راستا با تبعیت و الگو گیری از رسول مکرم اسلام(ص) به سوی سعادت حرکت کند.

وی در پایان یادآور شد: براساس روایات عدیده از ائمه معصومین(علیهم السلام) مسلمانی به کثرت عبادت نیست بلکه معیار اصلی در شناخت انسانها«صداقت و اداء امانت» است.

 


موضوعات: اخبارمدرسه
   شنبه 19 اسفند 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31