« اعمال شب عید فطرحضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، میزان زکات فطره امسال را بر اساس قوت غالب گندم یا برنج اعلام کردند. »

به نقل از خبرگزاری رسا ؛ حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در ادامه جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، شیعیان را تنها گروه قائل به عصمت انبیا و اولیای الهی در تمام شرایط و زمان ها دانست و تصریح کرد: سایر مذاهب و گروه ها در این حد حتی قائل به عصمت انبیاء نیستند.

وی با اشاره به حدیث ثقلین، جدا شدن از قرآن و عترت را عامل گمراهی دانست و یادآورشد:‌ وقتی حضرت رسول(ص) مسلمانان را به تبعیت از اهل بیت(ع) دستور داده (همان گونه که آنها را به تبعیت از قرآن توصیه کرده است) نشان می دهد که اهل بیت باید معصوم باشند و تبعیت از فرد معصیت کار معنا ندارد.

این مرجع تقلید با بیان این که عصمت به معنای محال عقلی نیست، تصریح کرد: معصومان چنان دانش و معرفتی دارند که باطن گناهان را می بینند و هرگز به سراغ آن نمی روند و این افتخار و امتیازی بزرگ برای آنها است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که در حکومت مولا علی(ع) همه مساوی بودند و کسی از بیت المال امتیاز ویژه نداشت، خاطرنشان کرد: اشعث بن غیس از جمله افرادی بود که در زمان حضرت محمد(ص) ظاهرا مسلمان شد اما در باطن منافق بود، بعد از رحلت ایشان در زمره مرتدین قرار گرفت و بعد پیش ابوبکر رفت و به ظاهر توبه کرد، بعد در زمان حضرت علی(ع) در زمره یاران قرار گرفت اما همچنان منافق گری می کرد.

واکنش به حق الوکاله ده میلیاردی در پرونده اختلاس

وی با بیان این که در بسیاری از اوقات رشوه ها با عناوین زیبا جلوه می کند، گفت: اشعث به دلیل این که با یکی از مسلمانان مشکل پیدا کرده بود خدمت حضرت علی(ع) رسید و برای آن حضرت حلوایی تهیه کرد و مولا علی(ع) در پاسخ به او گفت مادرت به عزایت بنشیند آیا خیال می کنی می توانی من را فریب دهی و از دین خدا منحرف کنی؟ حضرت امیرمؤمنان القاب دیگری نیز به او دادند و فرمودند «اگر تمام دنیا را به من بدهند که به یک مورچه ظلم کنم و پوست جویی را از دهان او بگیرم والله این کار را نمی کنم»

این مرجع تقلید تصریح کرد: آنهایی که مقام و پول برایشان مهم است ظلم می کنند؛ در جراید نوشته شده بود که یکی از افرادی که دارای مفاسد اقتصادی بود مبلغ هنگفت ده میلیارد تومان به وکیل داده بود تا از او دفاع کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به تبیین فضائل و مناقب مولا علی(ع) پرداخت و در عزای آن حضرت روضه خوانی کرد.



موضوعات: مناسبتهاي روز
   پنجشنبه 17 مرداد 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
 
مداحی های محرم