« ثبت ناماگر خداوند به بنده ای اراده خیر کند او را فقیه در دین و دانشمند در دین قرار می دهد و به او یقین عطا می کند »

  خانم دوست محمدیان معاون آموزش مدرسه در جمع دانش آموختگان و طلاب سطح 3 ضمن تاکید بر نقش و وظیفه مبلغین در راستای ایام محرم الحرام و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) به بیان حکمتی از فرمایشات امام علی (ع) تصریح نموده و اظهار داشت : ازامام علی(ع)پیرامون خیرسوال شد؟  حضرت فرمود:خیـــر آنست که علم تو زیادشودوبه همراه آن حلم وبردباریت بزرگ گرددودر پرستش پرودگار وعبادت وبندگی او در بین مردم سرافراز باشی.

وی افزود: خیر در اینجا به دو گروه تعلق می گیرد:گروهی که بعد ازارتکاب گناه درصدد جبرانش برمی آیند وگروهـــی که در کارهای خیر وخدا پسنـــدانه بر دیگران پیشــی می گیرند .وی درادامــــه خاطرنشان نمود:درقــــرآن دامنـــه این خیر بسیار فراگیر وگسترده است ومراد از آن هرآنچه که در آن نشانه ی الهی باشد وبرای خدا شکل گرفته باشد.

معاون آموزشی این مدرسه خطاب به کلیه مبلغین تصریح نمود:تمامی کارهایی که یک مبلغ درراستای عبادت وبندگی خدا،خدمت به انسانها ،ایثار،صله رحم،نیکی و….انجام می دهد همه به خیر توصیف شده است،خیر به زیادی علم وحلم وبردباری وعبادت وبندگی است که حلم وبندگی فرع بر معرفت و آگاهی می باشد.

خانم دوست محمدیان از جمله نعمت هایی که خداوند دراختیار انسان قرار دادهرا علم دانسته و بیان داشتند: علم باعث حسن انتخاب  و برتری می شود،لذا در مسیری که قرار داریم اگرمجهز به معرفت نباشیم نمی توانیم مفید برای مردم باشیم ودر جهت اصلاح خود وجامعه گام برداریم و جاذبه لازم را از دست خواهیم داد.

وی ازجمله علت های دین گریزی را عدم علم وآگاهی نسبت به حقایق دین مبین اسلام دانسته و تاکید نمود:سعی شود روز به روز بر اطلاعات و علم و دانش افزوده گردد چراکه علم سبب شناخت راه شده هدف را به آدمی می شناساند تا تمام تلاش خود را جهت رسیدن به عبودیت وبندگی به کارگیرد.

وی در پایان به بیان شرایط عاقبت بخیری انسان را اولاُ :اصلاح خرابی ها و اشتباهات گذشته وبازگشت به بندگی و دوم شتاب در کارخیر عنوان نموده و به همگان تنبه دادند که لازمه ی سرباز امام زمان (عج)  بودن  مجهز  به سلاح علم و آگاهی است تا حقیقت دین را شناخته و در جهت خدمت به دین برای سربلندی در پیشگاه خداوند تلاش کنند.

هم چنین بعد از اتمام سخنان خود به پاسخ پیرامون شبهات وسوالات طلاب پرداختند.


موضوعات: مناسبتهاي روز
   دوشنبه 12 دی 1390
نظر از: ثریا [عضو] 
ثریا

با تشکر از مطلب خوبتان موفق باشید

1390/10/12 @ 22:38


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31