« مراقب بعضي "يك ها" باشيم..."آیت الله سید کاظم نورمفیدی"نماینده ولی فقیه در استان گلستان پیامبر(ص) را خدای نازل شده در حد بشر دانست. »

به گزارش پایگاه خبری_ اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، “حجت الاسلام و المسلمین جعفر رعایتی” استاد مدرسه علمیه عالی الزهرا(س)گرگان، در نشست بصیرتی که به مناسبت هفته بسیج از سوی معاونت فرهنگی و پایگاه بسیج مدرسه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد بیان داشت: انسانها با همه اختلافاتی که دارند در یک چیز مشترکند و بدنبال یک کلمه هستند که آن” عزت"است، به عبارتی همه خواهان عزتند و  می خواهند مورد توجه دیگران قرار بگیرند.

وی بر کسب عزت واقعی تاکید نمود و افزود: عزت واقعی عزتی است که نصیب هر انسانی نمی شود چه بسا انسانهایی که برای دفاع از ارزش های دینی به سوریه می روند ولی شهید حججی نمی شوند و چه بسا افرادی که با درس خواندن عالِم می شوند ولی بنت الهدی نخواهند شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ضمن تنبه به نقش الگویی طلاب در اجتماع و با استناد به آیه 58 از سوره مبارکه الرحمن ادامه داد: براساس آیات متعدد قرآن کریم از جمله آیه فوق بدست می آید که از جمله راههای دست یابی به عزت واقعی عمل و پیروی از فرامین و دستورات دین مبین اسلام و ائمه هدی(علیهم السلام) است چنانچه محبت باید با اطاعت و  پیروی همراه باشد، چنانچه سنگ وقتی بنای کعبه شد بوسیدنی می گردد والا به خودی خود ارزشی نخواهد داشت.

رعایتی براساس” آیه 35 از سوره مبارکه مائده” گفت: در آیه فوق به کسانى که ایمان آوردند خطاب می شود اولاً تقوا و پرهیزگارى پیشه کنید( یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله) سپس وسیله اى براى تقرب به خدا انتخاب نمائید (و ابتغوا الیه الوسیلة ).

وی از جمله وسایل تقرب به خدا را پیامبر( صلی الله علیه) و مودت فی القربی نامید و خاطر نشان کرد: مراد از” مودت “،محبت قلبی و عملی است به طوری که انسان جان خود را در این راه فدا نماید.

این تحلیل گر سیاسی عنوان نمود: امروز هلال اسلام ناب در سراسر جهان سایه افکنده است، امروز حرف حضرت امام راحل در بهمن 57 در حال تحقق است که حضرت حجت(عج) حفظ جهان اسلام را در دست دارد.

رعایتی ضمن تاکید بر پیروی از ولایت فقیه حضرت آیت الله خامنه ای( مدظله العالی) و خطاب به طلاب تصریح کرد: از جمله وظایف شما طلاب علوم دینی و جامعه روحانیت در بهمن ماه امسال و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و عمل به انتظارات معظم له و نیز شناخت وظایف شخصی و اجتماعی است چنانچه سعی کنیم با بیان و قول لین به تحلیل و بررسی درست اهداف و دستاورد انقلاب  پرداخته و گفتنی ها را بیان نماییم.


موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 8 آذر 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31