« "حجت الاسلام و المسلمین جعفر رعایتی" نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان ،عزت واقعی را عمل و پیروی از فرامین و دستورات دین مبین اسلام و ائمه هدی(علیهم السلام) دانست."معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان"گفت: هیچ شالوده ای مقدس تر از بنای ازدواج نیست که از مهمترین اثر این امر الهی، رسیدن به آرامش است که" آیه 21 از سوره روم" موید این مطلب است. »

به گزارش پایگاه خبری_ اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، “آیت الله سیدکاظم نورمفیدی” در ویژه مراسم ولادت پیامبر اکرم(صلی الله علیه) که از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد بیان داشت: یکی از نیازهای فطری بشر، الگو داشتن است، به طوری که انسان همیشه دنبال کسی است که خود را جای او قرار داده و خود را شبیه او نماید.

وی افزود: دنیا و علم امروز نیز با درک این مسئله که انسان همیشه بدنبال الگویی است که خود را شبیه آن نماید، سعی دارد با الگوسازی، جامعه را به سمت و سویی که خودش می خواهد سوق دهد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان یکی از معانی"امام و امامت” را پیشوا و الگو نامید و گفت: امام کسی است که مردم او را به عنوان پیشوای خود قرار داده و از او پیروی می کنند، حال اگر الگوی یک جامعه امام حسین (علیه السلام) باشد جامعه به چه سمتی خواهد رفت و اگر  چیز دیگری باشد جامعه چه شکلی خواهد داشت که آیات عدیده قرآن کریم بر این مطلب دلالت دارد.

آیت الله نورمفیدی با استناد به “آیه 21 احزاب” ،پیامبر مکرم اسلام( صلی الله علیه) را به عنوان الگویی جامع معرفی نمود و ادامه داد: براساس آیه فوق، قطعاً رسول اکرم( صلی الله علیه) را هر کسی به عنوان الگو                  نمی پذیرد بلکه ایشان الگوی کسانی خواهد بود که به خدا و روز بازپسين اميد دارند” لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ” .

امام جمعه گرگان بر الگو پذیری از پیامبر(صلی الله علیه) تاکید نمود و اظهارداشت: همه ما وظیفه داریم با الگوپذیری از حضرت محمد(صلی الله علیه) در رفتار و اخلاق خود  بر دیگران تاثیر گزار باشیم.

آیت الله نورمفیدی” پیامبر اسلام(صلی الله علیه) “را بهترین الگو دانست و  یاد آور شد: سلامت هر جامعه ای به الگوپذیری از پیامبر (صلی الله علیه) است که این مهم در سایه شناخت  سبک و سیره ایشان ممکن خواهد بود.

وی با تاکید بر"آیه 128 توبه” به بیان برخی صفات پیامبر(صلی الله علیه) پرداخت و تصریح نمود: در این آیه چندین ویژگى مهم براى پیامبر بزرگوار اسلام(ص) بیان شده است از جمله آنها؛ هم دردی با مردم، حریص بودن نسبت به هدایت مردم، رأفت و مهربانی و ..می باشد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری،  پیامبر مکرم اسلام(ص) را مظهر صفات جمال و جلال الهیه دانست و اضافه نمود: پیامبر اکرم(صلی الله علیه) وجود نازل شده ذات اقدس الهیه است، شناخت پیامبر(صلی الله علیه) با شناخت صفات خداوند ممکن است به طوری که پیامبر(صلی الله علیه) خدای نازل شده در حد بشر است.

آیت الله نورمفیدی افزود: انسان همیشه دنبال چیزی است که دارای کمال است لذا آن را دوست دارد، خداوند نیز مستجمع جمیع کمالات بی انتهاست لذا دوست داشتنی است.

وی در پایان گفت: خوف در مقابل خداوند خوفی است که با خشیت همراه است، هرکس معرفتش نسبت به خدا بیشتر باشد خوفش نیز نسبت به او بیشتر خواهد بود” إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ” .

 


موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 8 آذر 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31