« "حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد "گفت: اگر انسان در مسیر خط الهی و توحید قرار گیرد در همه امورات زندگی موفق خواهد بود.جلب رضایت مادر، آدمی را به مقام های والای معنوی می رساند. »

«حجت الاسلام و المسلمین  میرزا خانی »در نشست اخلاقی تربیتی که از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها گرگان و با حضور کارکنان این مدرسه برگزار شد، بیان داشت: هدف از آفرینش انسان، رسیدن به سعادت و کمال است که عده ای این مسیر را به خوبی طی نموده و به مرحله صعود که حالت استثنایی است دست خواهند یافت، اما برخی با اراده خویش مسیر را تغییر داده و هدف را گم  می نمایند و  به مرحله سقوط می رسند که متاسفانه این حالت اکثریت را تشکیل می دهد.

وی با استناد به سوره مبارکه تین این سوره را به عنوان موید بحث خود برشمرد و افزود: خداوند متعال سقوط کنندگان را به اسفل سافلین برمی‌گرداند مگرصاحبان ایمان و عمل صالح؛ یعنی انسانهایی که خود را به حق پیوند داده، وجود خود را به حق رسانده، از غیر حق  روی برمی گردانند  و عمل صالح انجام می دهند یعنی عملی که مورد رضایت خداوند متعال است. “إلَّا الّذینَ ءامَنوا و عَمِلُوا الصّالِحاتِ فلَهُمْ أجرٌ غَیرُ مَمْنونٍ ” .

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به سوره عصر ادامه داد: سوره عصر نیز از جمله دلایلی است که               می توان در این باب بدان استناد نمود، البته اگرچه کلمه عصر به معانی متعددی همچون؛ روزگار، وقت خاص آخر روز، عصر نبوت و عصر ظهور حضرت حجت عج الله بکار رفته ولی دوره و زمانی است با  عظمت که خداوند در این سوره بدان قَسَم یاد نموده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرزا خانی  خاطر نشان کرد: براساس آیات شریفه سوره مبارکه عصر، تمام انسانها در حال خسران و زیانند مگر کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده و هم خود به سوی حق رفتند و هم سفارش به حق نمودند، لذا طبق آیات شریفه از این سوره مبارکه؛ کسی که عروج، صعود و ترقی نداشته باشد در حال سقوط است هرچند راه را فهمیده باشد چراکه از عمر که سرمایه زندگی است نتوانسته به خوبی استفاده نماید.

وی با اشاره به زندگی طبیعی و غیر طبیعی انسانها گفت: انسان هرگاه به مرحله بلوغ طبیعی می رسد با چهار مسیر روبرو میشوند که عبارت است از؛ حیوانیت، سبعیت و درندگی، شیطنت و مسیر عقلانیت و انسانیت، که عده ای  مسیر حیوانیت را اخذ نموده و برخی راه  سَبُعّیت را انتخاب می کنند طبق آیه شریفه قرآن  با انتخاب هر یک از این راه، از حیوانات نیز پست تر خواهد بود، گروهی نیز راه شیطنت را اختیار نموده و عامل اختلاف بین دیگران خواهند شد و عده ای نیز مسیر عقلانیت و انسانیت را برمی گزینند و به سعادت و کمال می رسند.

مبلغ حوزه  خطاب به کارکنان این مدرسه بر خودسازی تاکید نمود و توصیه داشت: سعی کنید حال که در این جرگه خدمت رسانی به طلاب قرار گرفتید خود را با هدف خلقت تطبیق دهید، زمینه صعود و تکامل را هم برای خود و هم برای دیگران ایجاد کنید و آنان را با اهداف دین آشنا  نموده و از سقوط نجات دهید.

حاج آقا میرزا خانی اضافه نمود: طلاب علوم دینی امانت هایی هستند که حفظ این امانت و خوب پرورش دادن وظیفه شماست، لذا اگر در جامعه تاثیری بدنبال داشته باشند شما نیز از پیامد آن برخوردار خواهید شد.

وی بار دیگر بر مسئولیت خطیر کارکنان تاکید نمود و افزود: سعی کنید شاگردانی تربیت کنید که فاطمی فکر نموده و فاطمی رفتار کنند به طوری که همچون حضرت فاطمه سلام الله علیها در مواقع حساس با بصیرت به میدان بیایند و افق دیدشان باز و بلند باشد.

وی در پایان با اشاره به سالروز پیروزی 40 سالگی انقلاب اسلامی، بر حفظ نظام  تاکید نمود و یادآور شد: امروزه تبلیغات سوء بر علیه دین و نظام بسیار است، امام خمینی رحمت الله نیز در اوج این تبلیغات بود که قیام کرد و به جهانیان نشان داد که اسلام زنده هست و برای همیشه زنده می ماند، لذا در این عصر وظیفه همه ماست که از اسلام و نظام به خوبی دفاع نموده و در راستای ترویج اهداف آن بکوشیم.

 

 

 


موضوعات: زندگینامه
   شنبه 13 بهمن 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31