« "حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد "گفت: تبلیغ دین زمانی منشأ اثر است که با رفتار و برخورد خوب همراه باشد ."حجت الاسلام و المسلمین میرزا خانی " گفت :کسی که عروج، صعود و ترقی نداشته باشد در حال سقوط است. »

«حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد »در نشست اخلاقی تربیتی که از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها گرگان و با حضور اساتید،کارکنان و طلاب این مدرسه و نیز عموم بانوان برگزار شد با این مقدمه که صلوات به عنوان یک ذکر جامع، برکات همه ذکرها را در برمی گیرد بیان داشت: پیرامون فضیلت و جایگاه” ذکر صلوات” روایات بسیاری از ائمه معصومین علیهم السلام وارد است، چنانچه پیامبر اکرم صلی الله علیه شفاعت خود را بر کسانی که شب و روز بر او صلوات می فرستند واجب دانسته است.

وی در بحث برآورده شدن حوائج به ارائه راهکار پرداخت و ادامه داد: از جمله راهکاری که قرآن کریم در  زمینه رفع حوائج بیان فرموده؛ اعتقاد و توکل به خداوند است، بدین معنا که انسان به این باور برسد که اول و آخر کسی که باید به ما کمک کند فقط خداست لذا اگر خواسته انسان با خواست خدا هماهنگ باشد قطعاً به آن خواهد رسید.

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا ذکر” الهی و ربی من لی غیرک” را خلاصه همه دعاها نامید و بیان داشت: براساس آیات قرآن کریم یکی از نشانه های مومن توکل است، متاسفانه اکثر انسانها به نعمتها تکیه نموده و از منعم غافلند حال آنکه باید به مرکز تکیه نمود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در ادامه بحث به نکاتی در خصوص تربیت فرزند اشاره نمود و گفت: نصیحت کردن و امر و نهی زیاد موجب ایجاد زدگی در فرزندان خواهد شد، سعی کنید با عمل همراه با رأفت و لطافت آنها را ارشاد و راهنمایی نمایید.

 

 

وی ضمن بیان این مطلب که فرزندان ما آنگونه که ما عمل می کنیم خواهند شد نه آنطور که حرف می زنیم خاطر نشان کرد: سعی کنیم از شعار بکاهیم و به شعور بیفزاییم بدین معنا که در مسیر تربیت با رفتار، اخلاق، برخورد شایسته و نوازش به پرورش فرزندان بپردازیم، توجه به این نکته حائز اهمیت است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و انبیای الهی با رفتار خود مردم را متحول می کردند.

این مبلغ دینی با استناد به آیه 56 از سوره مبارکه قصص اظهار داشت: مراد از  آیه فوق این است که پیامبر صلی الله علیه تبلیغ و ارائه طریق می‌نماید و بس، توفیق هدایت و ایصال به مطلوب در دست خداوند است، اگر انسان در مسیر خط الهی و توحید قرار گیرد در همه امورات زندگی موفق خواهد بود.

حجت الاسلام فرحزاد بعد از صلوات، ذکر« لا إله إلّا اللّه» را از مهمترین اذکار دانست و اضافه نمود: برای دفع وسوسه و خیالات دنیایی و رفع غم و غصه مداومت بر گفتن ذکر« لا إله إلّا اللّه» بسیار تاکید و سفارش شده است به طوری که برای رهایی از این مسائل باید خود را به حقیقت« لا إله إلّا اللّه» آراسته کنیم.

وی با استناد به روایتی از ائمه هدی علیهم السلام، ذکر« لا إله إلّا اللّه» را گنجی از گنج های بهشت نامید و تصریح کرد: تا” لا إله” در جان ما زنده نشود،"إلا الله” در جان نخواهد آمد، این ذکر انسان را به سرچشمه متصل می نماید.

کارشناس دینی صدا و سیما در پاسخ به این سوال که” چه کنیم عذابها عَذب شود” افزود: مراد از” عَذب” شیرینی و گوارایی است لذا برای اینکه عذابها برای انسان گوارا شود باید با انس و ارتباط خود را با خداوند بیشتر کنیم به طوری که همه چیز را در خدا ببینیم و از خدا بخواهیم و این مهم ممکن نیست جز با شکستن منیت، یعنی باید خود راقربانی کنیم و اینجاست که به حقیقت« لاإله إالا الله» خواهیم رسید.

فرحزاد با استناد به روایتی از امام رضا علیه السلام، « لاإله إالا الله» را قلعه و دژ محکمی دانست و ادامه داد: آرامش فقط در« لاإله إالا الله» است البته مراد ذکر لفظی نیست بلکه منظور اعتقاد و باوری است که موجب خواهد شد تمام موانع کنار رود و همچون مرکبی گوینده اش را به خدا می رساند.

وی در پایان ضمن بیان داستان هایی کوتاه از سیره اولیای الهی به سوالات حضار نیز پاسخ داد.


موضوعات: زندگینامه
   شنبه 13 بهمن 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31