« مناجات شهید چمران در ۱۹ ماه مبارک رمضانحضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالى) دلهاى خود را براى اتّصال و ارتباط با حضرت حق آماده كنيد »

در ماه رمضان - در همۀ  روزها و شبها - دلهیتان را هرچه مى‌توانید با ذكر الهى نورانیتر كنید، تا براى ورود در ساحت مقدس لیلةالقدر آماده شوید؛ كه “لیلةالقدر خیر من الف شهر تنزّل الملائكةوالرّوح فیها باًّذن ربّهم من كل امر". شبى كه فرشتگان، زمین را به آسمان متصل مى‌كنند، دلها را نورباران و محیط زندگى را با نور فضل و لطف الهى منور مى‌كنند. شب سِلم و سلامت معنوى - سلام هى حتّى مطلع الفجر - شب سلامت دلها و جانها، شب شفاى بیماریهاى‌ اخلاقى، بیماریهاى معنوى، بیماریهاى مادى و بیماریهاى عمومى و اجتماعى؛ كه امروز متأسفانه دامان بسیارى از ملتهاى جهان، از جمله ملتهاى مسلمان را گرفته است! سلامتى از همۀ اینها، در شب قدر ممكن و میسّر است؛ به شرطى كه با آمادگى وارد شب قدر بشوید. ۱۳۷۶/۰۹/۰۵

می بينيم كه مردم ما، جوانهای ما، زن و مرد ما با اين شبها حقيقتاً قصد پالايش خود را دارند؛ دلها نرم می شود، چشم ها اشكبار می شود، روح ها لطيف می شود؛ روزه هم كمك كرده است. ما بايد اميدوار باشيم، دعا كنيم و بكوشيم از اين شبها برای عروج معنوی خود استفاده كنيم؛ چون نماز معراج و وسيله ی عروج مؤمن است. دعا هم معراج مؤمن است، شب قدر هم معراج مؤمن است. كاری كنيم عروج كنيم و از مزبله مادی كه بسياری از انسانها در سراسر دنيا اسير و دچار آن هستند، هرچه می توانيم، خود را دور كنيم. دلبستگی ها، بدخلقی ها - خلقيات غيرانسانی، ضدانسانی - روحيات تجاوزگرانه، افزون خواهانه و فساد و فحشا و ظلم، مزبله های روح انسانی است. اين شبها بايد بتواند ما را هرچه بيشتر از اينها دور و جدا كند.
۱۳۸۳/۰۸/۱۵


موضوعات: مناسبتهاي روز
   یکشنبه 6 مرداد 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31