« پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی به خاندان شهدا و مجروحان حادثه تروریستی سامراعمل به دانسته ها باعث راهیابی به مسیر صراط و موجب رسیدن به کمال می شود »

برگزاری نشست مدیریت استانی، مؤسسین ، هیأت امناء و مدیران مدارس علمیه خواهران استان گلستان با استاندار گلستان

نشست مدیریت استانی، مؤسسین ، هیأت امناء و مدیران مدارس علمیه خواهران استان گلستان با مهندس قناعت استاندار گلستان در سالن استانداری گلستان برگزار گردید.حجه الاسلام غفاری مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران در این نشست بیان داشت: با توجه به این که بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند لذا باید فرصتی فراهم گردد تا استعداد و توانمندی این قشر به فعلیت برسد.

وی با اشاره به این که مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران از سال ۷۶ در کشور فعالیت خود را آغاز نمود،گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار طلبه خواهر در ۳۷۶ مدرسه علمیه در کشور مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند که از این تعداد حدود دو هزار طلبه در ۱۲ مدرسه استان گلستان در مقطع کارشناسی(سطح۲) و کارشناسی ارشد(سطح۳) مشغول به تحصیل بوده و تعداد ۱۰۶۳ طلبه از مدارس این استان فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: ظرفیت پذیرش مدارس علمیه استان گلستان در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ ، چهارصد و نوزده نفر می باشد در حالی که تعداد متقاضیان تحصیل در حوزه های علمیه خواهران بیش از این ظرفیت می باشد و متاسفانه سالانه خیل کثیری از بانوان، به دلیل کمبود فضای آموزشی از تحصیل در حوزه های علمیه محروم می مانند که امیدواریم با همکاری و مساعدت دولت و سایر دستگاهای مرتبط، این مشکلات برطرف گردد.

وی حوزه‌های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و بر ضرورت تقویت این مرکز مهم دینی تأکید نموده و اظهار داشت: مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه به عنوان مادر نظام تعبیر نموده اند که این فرموده، نشان دهنده جایگاه رفیع حوزه در نظام می باشد؛ لذا همه دستگاهای اجرایی به خصوص دولت وظیفه دارند حوزه ها ی علمیه را حمایت نمایند.

مدیر منطقه پنج تصریح کرد: سیاست حوزه های علمیه در قبل و بعد انقلاب این می باشد که به عنوان دیده بان امین و وثیق در دکل نظام اسلام تمام امور ایران و جهان را رصد نموده و در مواقع حساس به وظیفه الهی و انسانی خود عمل نمایند.

وی افزود: امروز عده ای رمز موفقیت را در این می دانند که از مرز فقه و فقاهت و ولایت فقیه عبور نموده تا به جامعه جهانی بپیوندند در حالی که این دکترین دیگر منقرض شده و ثابت شده تنها راه جهانی شدن سخن به زبان فطرت گفتن آن هم سخن وحی و قرآن کریم است که سلسله جنبان این قافله حوزه های علمیه هستند.

حجه الاسلام غفاری خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه عظیم حوزه های علمیه و نقش موثر آنان در طول تاریخ، باید همکاری و تعاملات بین دولت مردان و حوزه ها که مادر نظام هستند بیشتر صورت گیرد تا حوزه ها به وظیفه خود به نحو احسن عمل نمایند.

گفتنی است در این نشست مؤسسین، هیأت امناء و مدیران مدارس گلستان شرح مختصری از وضعیت مدارس خود را اعلام و به بیان مشکلات اقتصادی به خصوص وضیت ساختمان و زمین مدارس خود نمودند؛ همچنین از استاندار گلستان خواستار کمال همکاری جهت برطرف شدن این مشکلات گردیدند.


موضوعات: مناسبتهاي روز
   سه شنبه 7 خرداد 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31