« خانم علاءالدین معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان : بدون خانواده هيچ حرکت اجتماعي شکل نخواهد گرفتخاطرات آیت الله نورمفیدی موسس محترم مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان از وضعیت گرگان ومدارس علمیه در گذشته و زندگی طلبگی »

خانم میرکریمی در جمع مبلغین این مدرسه ضمن بیان اهمیت و فضیلت تبلیغ و جایگاه مبلغین به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) استناد نمودند (” مَن یُرِد الله به خیرا یفقهه فی الدین “) وخطاب به مبلغین بیان داشتند : رسالت شما مبلغین دین ، درک صحیح از دین است که باید به این مهم اهمیت و توجه خاص شود تا بتوانید مسیر را با موفقیت طی کنید و عمل به وظیفه نمایید.
وی افزود : از مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) است که می فرمایند: ” اگر طلبه و روحانی ما فقط برای استخدام درس بخواند به درد عالم روحانیت نمی خورد” تفقه در دین ، تحقیق و پژوهش از وظایف طلاب علوم دینی است که مقام معظم رهبری بدان تاکید کرده است.
وی ادامه داد: توجه به آیات 104 آل عمران و 122 سوره توبه فلسفه تشکیل حوزه های علمیه را برای ما روشن می کند که هدف انذار مردم است ، درس خواندن وسیله هست برای هدایت جامعه !رسول اکرم ( ص) می فرمایند که : “مَنْ جاءَ الْمَوْتَ وَ هُوَ یَطْلبُ الْعِلْمَ لِیُحْیی بِهِ الْاِسْلامَ کان َبْینَهُ وَ بَیْنَ الانبیاء دَرَجَةٌ واحَدِةٌ فِی الْجَّنة. اگرکسی مرگش فرا رسد، در حالی که در جستجوی دانش است تا به اسلام حیات ببخشد، بین او و پیامبران در بهشت تنها یک درجه است. نیازجامعه به روحانیت مثل نیاز به دین است ، یعنی اینها لازم و ملزوم هم هستند. همان گونه که جامعه نیاز به دین دارد ، نیاز به دین شناس هم دارد. . لذا فلسفه وجود روحانیت همان فلسفه وجود دین است ، دین بدون روحانی معنا پیدا نمی کند.
میرکریمی خاطر نشان نمود : امام رضا( ع) می فرمایند : از لذت های دنیا به اندازه ای بهره ببرید که به مروت و شرافت شما لطمه وارد نشود. مروت یعنی انسان در یک جایگاهی که قرار میگیرد کاری خلاف آن جایگاه انجام دهد مثلا از روحانی رفتاری سر بزند که در شان او نباشد.
وی افزود:یک مبلغ دینی و یک طلبه باید بداند که در واقع متعلق به عظیم ترین شخصیت عالم امام زمان (عج) است مسئول ما طلاب علوم دینی ، امام زمان و پیغمبر (ص) است ، پس مهم این است که آنها از ما راضی باشند و حرفهای دیگران نباید روی ما تاثیر بگذارد.

 


موضوعات: معرفی اساتید
   دوشنبه 17 شهریور 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31