« سخنان مهم آیت الله سید مجتبی نور مفیدی ( رئیس هیات امناء مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان ) پیرامون رسانه دینیتو ای بسیجی ......... »

 

 

 

 

 

امین محمد پور، حافظ کل قرآن و نهج البلاغه، در نخستین همایش بهداشت روانی بامحوریت قرآن تطبیق وآن با علوم روز که با مشارکت موسسه فرهنگی میرداماد ، مدرسه علمیه امام خمینی (ره) و مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان برگزار شد و گفت: نظا م خانواده و یکپارچگی خانواده یکی از مشکلات امروز جامعه محسوب می شود که خانواده ها دچار آن شده اند.

وی افزود: در حال حاضر طوفان های بسیاری ازتهاجم فرهنگی همه خانواده هاراتهدیدمیکند وخانواده ها در این شرایط زمانی نقش قابل توجهی را برعهده دارند.

محمد پور با اشاره به نظام سیستم یک پارچه خانواده اظهارداشت: امروز تربیت فرزندان باید هم دغدغه مادران وهم پدران جامعه باشد.

وی تصریح کرد: انسان ها دارای اهداف بسیاری هستند اما در اولویت قرار دادن آن ها از مهارت خوبی برخوردار نسیتند و نداشتن آگاهی نسبت به برخی از مسائل باعث شکست آنان می شود.

حافظ کل قرآن و نهج البلاغه گفت: بهداشت روانی خانواده به همه افراد خانواده در جهت رشد و تکامل و بهره گیری از استعداد ها وتوانایی های هر فرد برای رسیدن به موفقیت، شادابی، سازگاری و سازندگی بیشتر کمک می کند.

وی با بیان اینکه خانواده سالم خود به خود به وجود نمی آید، افزود: آموزش، آگاهی، کسب اطلاعات و مشارکت از جمله مواردی است که باید در کنار هم قرار گیرد تا بتواند یک خانواده سالم ومتعالی را تشکیل دهد.

محمد پور با اشاره به فرمایش حضرت علی (علیه اسلام) در نهج البلاغه، اظهارداشت: باید به کودکان عزت وشخصیت بخشید چراکه تکریم بخشیدن به کودکان بسیار اثر گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه خانواده نزدیک ترین و مداوم ترین ارتباطات اجتماعی را فراهم می سازد، تصریح کرد: پایه های اصلی شخصیت و خصوصیات رفتاری فرد در خانواده رشد و شکل می گیرد و آموخته های مستقیم و غیر مستقیم در خانواده برسلامت روان آن ها تاثیرگذار است.

حافظ کل قرآن ونهج البلاغه یادآورشد: جامعه سالم ازخانواده سالم تشکیل یافته وخانواده سالم از افراد سالم تشکیل می شود که در همین راستا خانواده ها باید منطقه امنی را برای فرزندان خود تشکیل دهند.

وی گفت: والدین موظفند در خانواده شرایطی را به وجود آورند تا فرزندان در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی، اخلاقی و مذهبی رشد وتکامل یابند.

 


موضوعات: معرفی اساتید
   پنجشنبه 13 آذر 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
 
مداحی های محرم