« مداومت بر سه عمل .........سرگذشت سه برادر ( منبع: تفسیر روح البیان) »

موسس محترم مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس گفت: پیروزی مردم فلسطین بر ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیستی، قطعی است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود:: مقاومت تحسین ‏برانگیز فلسطینی‏ ها در برابر ارتش رژیم صهیونیستی، نخست ‏وزیر این رژیم جعلی را به شدت به وحشت انداخته است و آن ها درمانده‏ اند که چگونه از بلای مقاومت جانانه فلسطینی ‏ها خارج شوند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس به خیال خام خود می ‏خواست با حمله به فلسطین و نوار غزه، اولاً مردم فلسطین را شکست دهد ثانیاً تونل ‏هایی را که فلسطینی‏ ها درست کرده‏ اند و از آن جا به صهیونیست ها حمله می‏ کنند تخریب نماید و سر آخر، جلوی موشک‏ هایی که از فلسطین به سوی سرزمین های اشغالی فرود می ‏آیند، بگیرد.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: نه تنها مردم نوار غزه در برابر اسرائیل غاصب مقاومت همه‏ جانبه داشتند بلکه مردم کرانه باختری نیز به این مقاومت پیوسته و پشتیبانی چشمگیری از مردم مظلوم نوار غزه داشته و حتی شهید هم دادند.

نماینده ولی فقیه در گلستان تأکید کرد: مقاومت مردم فلسطین نشان داد اگر مردمی مصمم بوده و به حق تعالی توکل داشته باشند می ‏توانند در مقابل دشمن تا بن دندان مسلحی نظیر رژیم صهیونیستی مقاومت کرده و آن ها را دچار وحشت کنند که در این مقاومت قطعاً مردم فلسطین پیروز خواهند شد.

آیت الله نورمفیدی در ادامه این خطبه با اشاره به بیست و ششم مرداد سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان عزیز با این که سال‏ ها در زندان ‏های مخوف رژیم بعث شکنجه شده و فشارهای بسیاری را تحمل کردند که هنوز هم آثار آن دوران را با خود دارند هم چنان در صحنه هستند و از آرمان ‏های بلند و والای نظام دفاع می ‏کنند که بدون شک اجر عظیمی در جهان آخرت نصیب آنان خواهد شد.

خطیب جمعه گرگان به 28 مرداد 1332 سالگرد کودتای آمریکایی انگلیسی علیه ایران نیز پرداخت و گفت: قدرت ‏های استکباری به‏ خاطر داشتن قدرت نظامی، مالی و تبلیغاتی، خود را قیم دنیا می‏ دانستند و نمی ‏توانستند تحمل کنند که دولت وقت ایران می‏ خواهد نفت را ملی کند و روی پای خود بایستد، برای همین از اعتماد نابجای دولت وقت به آمریکایی ‏ها سوء استفاده کرده و آن کودتا را در ایران به راه انداختند.

آیت الله نورمفیدی با ذکر این مطلب که آمریکا این آرزو را به گور خواهد برد که بار دیگر به ایران بازگردد، یادآور شد: امروز ملت ایران به هوشمندی و بلوغ رسیده و از گذشته خود درس گرفته و می‏ داند که با وحدت و همدلی و مقاومت حول محور ولی فقیه، نظام را بیمه می‏ کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول این هفته نماز جمعه گرگان نیز به خطبه 156 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) خطاب به مردم و مسلمانان می‏فرماید شما در این دنیا مثل کاروانی هستید که فعلاً بار انداخته و توقف کوتاهی در یک منزل دارد اما بزودی به راه خواهید افتاد تا به مقصد برسید.

آیت الله نورمفیدی افزود: کسی که می‏ داند برای جهان آخرت آفریده شده دل به این دنیا نخواهد بست و در آن دنیا به خاطر اموال خود حلال یا حرام بازخواست می‏ شود بنا بر این دلبستگی به دنیا پیدا نمی‏ کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خود و دیگران را به تقوی الهی توصیه و دعوت کرد.


موضوعات: معرفی اساتید
   یکشنبه 26 مرداد 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31