« در محضر آیت الله نورمفیدی ( موسس محترم مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان )دستورات خودسازی ( دستورالعملی از مرحوم مجلسی صاحب تفسیر شریف مجمع البیان ) »

در شهری سه برادر بودند که یکی از آن ها موذن مسجد بود و در بالای مناره مسجد اذان می گفت.این برادر پس از چند سال فوت کرد و برادر دوم موذن شد و بر بالای مناره مسجد اذان می گفت او هم حدود ده سال به موذنی مشغول بود تا اینکه برادر دوم هم فوت کرد. پس از آن مردم نزد برادر سوم رفتند و از او خواستند او هم چون دو برادر ش به اذان گویی بپردازد. اما وی از پذیرفتن اجتناب کرد. وقتی با اصرار زیاد مردم روبرو شد به آنان گفت: ” من اذان گفتن را بد نمی دانم ولی اگر صد برابر پولی را که پیشنهاد می کنید به من بدهید باز هم نخواهم پذیرفت زیرا این کار باعث شد دو برادر من بی ایمان از دنیا  بروند. وقتی لحظات آخر عمر برادر بزرگترم رسید خواستم بر بالینش سوره یس تلاوت کنم که با اعتراض و فریاد و نهیب او مواجه شدم. او می گفت: قرآن چیست؟ چرا برایم قرآن می خوانی ؟ برادر دوم هم به این صورت در هنگام مرگش به من اعتراض کرد. از خداوند کمک خواستم که علت این امر را برایم روشن گرداند ، زیرا آنان موذن بودند و این کار از آنان انتظار نمی رفت. خداوند برای آنکه ماجرا را به من بفهماند ، زبان او را گویا کرد و در این هنگام برادرم گفت : ما هرگاه که بالای مناره مسجد می رفتیم به خانه های مردم نگاه می کردیم و به محارم مردم چشم می دوختیم و خلاصه چشم چرانی باعث این بی ایمانی و عذاب گردیده است.


موضوعات: معرفی اساتید
   شنبه 25 مرداد 1393
نظر از: امیرحسن [بازدید کننده] 
امیرحسن

اصل ىاستان

تفسير روح البيان ج‏2 218 [سورة النساء(4): آية 48] ….. ص : 218
عن عبد اللّه بن احمد المؤذن قال كنت أطوف حول البيت و إذا انا برجل متعلق بأستار الكعبة و هو يقول اللهم أخرجني من الدنيا مسلما لا يزيد على ذلك شيأ فقلت له لم لا تزيد على هذا الدعاء فقال لو علمت قصتى كنت تعذرنى فقلت و ما قصتك قال كان لى اخوان و كان الأكبر منهما مؤذنا اذن أربعين سنة احتسابا فلما حضره الموت دعا بالمصحف فظننا ان يتبرك به فاخذه بيده و اشهد على نفسه من حضرانه بريئ مما فيه ثم تحول الى دين النصرانية فمات نصرانيا فلما دفن اذن الآخر ثلاثين سنة فلما حضره الموت فعل كما فعل الآخر فمات على النصرانية و انى أخاف على نفسى ان أصير مثلهما فادعو اللّه تعالى ان يحفظ على دينى فقلت ما كان ديدنهما فقال كانا يتتبعان عورات النساء و ينظران الى المردان فهذا من آثار الرد و اللعن و المسخ فنسأل اللّه تعالى ان يوفقنا لتزكية النفس و إصلاحها و يختم عاقبتنا بالخير

1402/01/23 @ 18:00
نظر از: میرعسی خانی [عضو] 

سلام
مطلب تأثیرگذاری بود.
خدا ما رو یه لحظه هم به خودمون واگذار نکنه.
یا حق

1393/05/25 @ 12:30


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31