« درمحضراستادایمان پویا ( ایمانی که توفیق بازنگـــــــری در اعمال را در شبانه روز به انسان بدهد ) »

مهم ترین مانع برای وصول انسان به قرب الهی ، گناه و معصیت است.

حضرت آیت الله نورمفیدی ( موسس این مدرسه)در جلسه اخلاق هفتگی خود در جمع کلیه طلاب سطح دو و سه این مدرسه ، ضمن اشاره به  فرازی از دعای مکارم الاخلاق پیرامون مسئله عزت  (…… واَعِّزنی و لا تبتلینی بالکبر …… )  که دو معنا از آن فهمیده می شد یکی احترام و جایگاه اجتماعی و نیز داشتن روحیه ی قوی و محکم و شکست ناپذیر

بیان داشتند:  در خواست عزت با این معانی از خداوند پسندیده است چراکه امام زین العابدین (ع) نیز از خداوند چنین استمدادی دارند ، منتهی راه رسیدن به این مقام براساس آیات شریفه و روایات معصوم(ع)  ، طاعت و بندگی خداوند است.

وی افزود: راه بندگی مشخص و روشن است ، با توجه به آیات شریفه قرآن ، خداوند تضمین و تاکید نموده اند،کسی که انجام واجبات و ترک محرمات نموده  و در مسیر الی الله حرکت کند ، هدایت ما شامل حالش می شود و راههای قرب به خودمان را به او می شناسانیم .

وی خطاب به طلاب این مدرسه ادامه داد: خود را مقید به انجام مستحبات کنید از جمله خواندن نمـــــــاز شب ( تهجد شبانه) که مهمترین عامل نورانیت و قرب به خداوند می باشد و نیز خواندن نمازبا توجه و  اول وقت در این مسیر  بسیار موثر می باشد. از مهمترین مانع برای وصول به قرب الهی ، معصیت و گناه است که انسان باید در این مسیر خود را مقید به خودداری و ترک گناه نماید.

موسس این مدرسه خاطر نشان نمودند:  تاسی به سیره و روش انبیاء و اولیای الهی خصوصا پیامبر عظیم الشان بهترین  الگو و اسوه حسنه در مسیر بندگی است

   سه شنبه 10 اردیبهشت 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31