« استاد حوزه و دانشگاه: علم موجب پیشرفت جامعه، فرهنگ و تمدن و موجب رشد عقل خواهد شدمشاور حوزه:"غضب موجب تغییر گفتار شده، اساس استدلال را برهم زده و تمرکز فکری را از بین می برد" . »

 "خانم نرگس شریف حسینی” مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان در مراسم مشترکی که از سوی مدرسه علمیه عالی و مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان به مناسبت آغاز سال تحصیلی 98-97 برگزار شد بیان داشت: هر عنوان و سمتی،مسئولیت های خاص خود را بدنبال دارد که انسان با قبول آن جایگاه باید مسئولیت های پیرامون آن را شناخته و بتواند به نحو احسن آنها را اجرا نماید.

وی افزود: عنوان طلبگی که بر ما نهاده شده دارای وظایف و مسئولیتهای بسیاری است که می طلبد با شناخت درست، این مسیر را به خوبی طی نماییم، از مهمترین مسئولیت یک طلبه حفظ دین و نظام است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان ادامه داد: یاران امام حسین(ع) با تبعیت از امام زمان خود به حفظ و دفاع از دین پرداختند و امروز ما نیز با تاسی از آنان این رسالت خطیر برعهده داریم با این تفاوت که رمز پیروزی آنان شهادت بود ولی رمز پیروزی ما؛ اخلاص، اخلاق و تحصیل علم و دانش است.

خانم نرگس شریف حسینی خطاب به طلاب خاطر نشان کرد: اولین گامی که یک طلبه باید در مسیر طلبگی برای خود ایجاد نماید، تغییر در افعال و اعمال است به طوری که خانواده این تغییر را به خوبی درک نمایند که این مهم در سایه اخلاص وکسب علم و معرفت ممکن و میسر خواهد بود.

وی گفت: در باب«اخلاص» روایات عدیده ای از ائمه هدی(علیهم السلام) وارد است که حاکی از اهمیت آن است. در روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) وارد است که حضرت فرمودند: «اگر کسی 40 روز خودش را برای خدا خالص نماید،حکمت از قلبش به زبانش جاری خواهد شد» .

استاد حوزه تصریح کرد: همچنین در آیاتی از قرآن کریم، خداوند متعال بر اهمیت اخلاص در نیت و عمل تاکید نموده است و پاداش عملی را که با نیت خالص همراه باشد ده برابر می داند.

شریف حسینی افزود: از دیگر نکاتی که یک طلبه باید در مسیر طلبگی دارا باشد،داشتن نیت و انگیزه است. طالب بودن علم مهمتر از استعداد آن است چه بسا افراد با استعدادی که بخاطر عدم انگیزه از مسیر علم و دانش منصرف شدند.

وی ادامه داد: از دیگر نکاتی که یک طلبه باید بدان توجه نماید دارا بودن حلم است. امام علی(ع) در خطبه همام که از جمله خطبه های اخلاقی نهج البلاغه می باشد بر آمیختگی علم با حلم اشاره داشته است. در این خطبه امیرمومنان(ع) می فرمایند: «اگر کسی نتواند حکیمانه، بردبارانه و حلیمانه به تحصیل علم پرداخته و آن را در مقام تحقیق و پژوهش قرار دهد عالِم نیست.

مبلغ حوزه در ادامه بر لزوم توجه طلاب به امر مباحثه و پیش مطالعه تاکید نمود و اظهار داشت: مباحثه و پیش مطالعه از لوازم مهم تحصیل علم در حوزه هاست که توجه و اهتمام جدی به آن موفقیت های بسیاری برای فرد بدنبال خواهد داشت.

شریف حسینی  در پایان بر استفاده از فرصت ها تاکید نمود و افزود: اکنون که عنوان سربازی امام زمان(عج ) بر شما نهاده شده باید تلاش کرده تا این عنوان را در خود ایجاد نمایید .


موضوعات: اخبارمدرسه
   پنجشنبه 5 مهر 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31