« حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا مجتبی نورمفیدی ( رئیس هیات امناء مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان ) : غدير و وظيفه مامهمترین و بارزترین فعالیت ها در هنگام جنگ ، از سوی زنان مسلمان ایران اسلامی چه در پشت جبهه ها و چه در میدان نبرد دیده و شنیده می شد. »

حجه الاسلام والمسلمین جناب دکتر احمدی از اساتید دانشگاه تهران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی : در هر مقام و موقعیتی که هستید سعی کنید موجب زینت و ارزش آن مقام و موقعیت باشید نه اینکه آن مقام به زینت خود شما را آلوده و گرفتار نماید.

حجه الاسلام والمسلمین جناب دکتر احمدی از اساتید دانشگاه تهران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست اخلاقی در جمع طلاب سطح د و وسه مدرسه علمیه الزهراء (س) گرگان با استناد به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) که می فرمایند : ” من اخلص لله اربعین صباحا ظهرت ینابیع الحکمه من قلبه علی لسانه ” به بحث پیرامون اخلاص پرداختند و بیان داشتند : عملی که همراه با اخلاص باشد عبادت محسوب می شود . کسب نمودن این فضیلت اخلاقی کار سختی است به همین خاطر است که شیطان قسم خورده است در هیچ شرایطی بش را رها نخواهد کرد مگر اینکه مخلص باشند"قال فبعزتک لاغوینهم اجمعین الا عبادک المخلصون ” .

وی در ادامه افزود: چه بسیار بزرگان دین ما که هر چه بدست آوردند از راه اخلاص بوده است . اگر اخلاص همراه با عمل باشد همه چیز درست می شود و الا به تعبیر امام راحل بدون اخلاص علم توحید هم به درد نمی خورد.

وی خاطر نشان کرد: با دقت در آیات قران کریم بدست می آید که خطاب خداوند مشمول همه انسانهاست و بین زن و مرد در این خصوص هیچ تفاوتی وجود ندارد و این حاکی از این است که تمام کمالات انسانی را زنان نیز می توانند کسب نمایند چه بسا زنانی که در کسب فضایل و کمالات از مردان نیز پیشی گرفته اند.

دکتر احمدی در پایان بر لزوم کسب کیمیای اخلاص تاکید نمودند و افزودند: سعی کنید در این مسیر الهی از هر چه موجب می شود گوهر وجودی آدمی کاسته شود دوری نمایید و خود را به زینت تقوا و اخلاص بیارایید و خاصا لوجه الله قدم در این مسیر بگذارید.در هر مقام و موقعیتی که هستید سعی کنید موجب زینت و ارزش آن مقام و موقعیت باشید نه اینکه آن مقام به زینت خود شما را آلوده و گرفتار نماید.

 

 


موضوعات: معرفی اساتید
   چهارشنبه 16 مهر 1393
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: ذره و آفتاب [عضو] 
5 stars

ولادت دهمین گلبرگ آسمانی، آیینه‏ی عصمت، هادی امّت، اسوه‏ی مجد و شرافت، نای پرخروش ولایت،
ناخدای کشتی هدایت، حضرت امام هادی (ع) بر پیروان ولایت خجسته باد.

1393/07/18 @ 15:05


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31