« در هر مقام و موقعیتی که هستید سعی کنید موجب زینت و ارزش آن مقام و موقعیت باشید نه اینکه آن مقام به زینت خود شما را آلوده و گرفتار نماید.صد دانه یاقوت ... »

خانم دوست محمدیان از اساتید مدرسه علمیه الزهرا ء (س) گرگان در مراسم یادواره شهدای بانوان طلبه که در هفته دفاع مقدس در جمع طلاب این مدرسه برگزار شد ، علت تقدس حماسه هشت سال دفاع را الهی بودن هدف دانست و با ذکر آیه ای از قرآن بیان داشت: ” و لا تحسبن الذین ….این آیه پیرامون جایگاه و ارزش مقام شهدا وارد است که شهدا را شاهدان و گواهان بر اعمال زندگان و آگاهان به حال رهروان خود دانسته اند که از فضل پروردگار خود بهره مند می باشند .

وی افزود: با استناد به روایتی از پیامبر اکرم که می فرمایند : ” فوق کل ذی برّ ، بر ّ حتی یقتل فی سبیل الله فاذا قتل فی سبیل الله فلیس فوقه برّ ” ارزش جایگاه شهدا فهمیده می شود که هیچ نیکی و ارزشی بالاتر و برتر از شهادت نیست.شهدا رهبران اهل بهشتند که هفتاد هزار نفر را مورد شفاعت خود قرار می دهند.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین و بارزترین فعالیت ها در هنگام جنگ ، از سوی زنان مسلمان ایران اسلامی چه در پشت جبهه ها و چه در میدان نبرد دیده و شنیده می شد. هر رزمنده ای که در جبهه ی جنگ حضور پیدا می نمود بیانگر حضور دو زن به ظاهر غایب در صحنه بود که یکی مادر و دیگری همسر وی محسوب می شد. بنابرفرمایش امام راحل ” اگر این زنان نبودند انقلاب به پیروزی نمی رسید .

وی در ادامه با توجه به عصر کنونی که عصر جنگ نرم و شبیخون فرهنگی است خطاب به طلاب بیان نمود: امروز رسالت شما بیش از زنان دوران هشت سال دفاع مقدس است . امروز باید با سلاح ایمان و علم و معرفت و پاکدامنی و بصیرت و اطاعت از مقام ولایت به صحنه آمده و با آمادگی کافی از دین و انقلاب دفاع نمایید تا شاهد بالندگی نظام جمهوری اسلامی در سراسر جهان باشیم.


موضوعات: معرفی اساتید
   چهارشنبه 16 مهر 1393
نظر از: ربیع الانام [عضو] 

« باید با سلاح ایمان و علم و معرفت و پاکدامنی و بصیرت و اطاعت از مقام ولایت به صحنه آمده …. »
سلام علیکم خدا قوت … یه سلاح دیگه هم لازمه ( البته بنظراین حقیر که روزی شاگرد سرکار خانم دوست محمدیان عزیز بودم ) و آن هم آشنایی طلاب باعلوم روزه طلبه ما امروزحتی کمترین کار کامپیوتری رو بلد نیست و محتاج این و اون هست الحمد لله این وبلاگ نویسی ها کمک موثری در این مورد بوده . ممنونم موفق و در پناه خدا باشید این گل زیبا هم تقدیم استاد عزیزمسرکار خانم دوست محمدیان و سرکار خانم میرکریمی


الحاقیات:
  • download-rose-flower-background-hd-wallpaper-of-flower-other-photo-wallpaper-download.jpg -   ضمیمه یافت نشد!
1393/07/16 @ 15:20


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31