« مناجات شهیدآوینیفاطمیه »


حضرت آیت الله نورمفیدی ( نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهر گرگان) در جمع طلاب سطح دو و سه ، با اشاره به فرازهای ابتدائی دعای مکارم الاخلاق حضرت زین العابدین (ع) و اشاره به معنای متعدد وفر که در جلسات قبل پیرامون آن به بحث پرداختند  سخن خود را  پیرامون یقین آغاز نموده ، آنجا که حضرت (ع) می فرمایند: “وصصح بما عندک یقینی” .

وی چنین اظهار نمودند: یقین از سرمایه هایی است که خداوند با لطف خود و قابلیت انسان به آدمی افــــــاضه می نماید و یقین را غیر از ایمان دانستند. در روایات بسیاری پیرامون معنا و مفهوم یقین سخن به میان آمده از جمله در روایتی از پیامبر اکرم(ص) که از حضرت جبرئیل در مورد معنای یقین سوال می کنند ایشان می فرمایند: یقین یعنی انسان برای خدا عمل نماید به طوری که خدا را شهود می کند.

وی در ادامه به مواردی که موجب از بین رفتن یقین می گردد با استناد به روایات اشاره داشته که از جمله آن،روایتی از مولی متقیان امام علی (ع) اشاره نمودند که طبق فرمایش حضرت (ع)  از چیزهایی که باعث از بین رفتن یقین می گردد مال پرستی است آنجا که می فرمایند: مال پرستی ، دین آدمی را سست کرده و یقین را فاسد می کندو همچنین غلیه هوای نفس ، حرص ، طمع ، غرق شدن در دنیا و … از مواردی است که طبق روایات معصومین ،یقین را از انسان سلب می نماید.

موسس این مدرسه همچنین به برخورداری از این نعمت بزرگ الهی اشاره داشته و از جمله راههای کسب یقین را ایمان توام با یقین ، مزین شدن به ملکه تقوا و عبادات خالصانه دانستند.

نورمفیدی در پایان همگان را بر توجه به مضامین بلند دعای مکارم الاخلاق توصیه نموده و از طلاب خواستند با ادعیه مآثوره ائمه (ع) مانوس شده و خاطر نشان کردند توجه به عمق مضامین این ادعیه نشان از سعه وجودی ائمه معصومین(ع) می باشد که به ما می آموزد در دعاهای خود از خداوند متعال چه چیزی را و چگونه درخواست نماییم .




موضوعات: مناسبتهاي روز
   پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391
نظر از: الزهرا (س) نصر [عضو] 

امام علی (ع) می فرماید :

دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد : جوانی و تندرستی .

غررالحکم حدیث 5764

1391/02/09 @ 10:26


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31