« "مشاور مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان" گفت: خوش خلقی سرمایه بی هزینه ای است که با بودنش زندگی آرام، گوارا و نبودنش زندگی را مملو از تنش و تلخی خواهد کرد.چرا فقط اربعین امام حسین؟… »

 به گزارش پایگاه خبری_ اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، “دکتر غلامرضا منتظری” در نشست علمی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، بیان داشت: نبی مکرم اسلام( صلی الله علیه)  در این روایت که فرمودند: “اگر روزی بر من بگذرد و در آن روز دانشی نیاموزم که مرا به خدا نزدیک کند طلوع آفتاب بر من مبارک مباد” اولین اولویتی که برای هر مسلمان لازم  می داند، ارتقای سطح دانش و بینش و  نیز رشد علمی است. 

وی با استناد به روایت فوق، علمی را سودمند دانست که اسباب رشد و کمال انسان را فراهم نماید که از آن تعبیر به علم نافع شده است.

این استاد دانشگاه  در بیان اینکه چگونه می توان گرایش به مطالعه و تحقیق را افزایش داد، خاطر نشان کرد: اولین نکته برای گام نهادن در حرکت علمی؛ داشتن حس کنجکاوی و علاقمندی است، “کنجکاوی “ریشه تمام اختراعات بشر دانست و “علاقمندی"سرآغاز هر حرکتی است که  زمینه پرسش را در انسان فراهم  می کند.

دکتر منتظری” کتاب را غذای فرهنگی روح"نامید و گفت:  شرط ورود به پژوهش عطش دانایی است، اگر عطش نباشد حرکتی صورت نخواهد گرفت.

وی بر کسب دانایی با مطالعه زیاد تاکید نمود و اظهارکرد:  دانایی زیربنای توانایی و توانایی ما در گروه دانایی است چنانچه اثر بخشی با دانایی است.

این اندیشمند برجسته” قانع نشدن به وضع موجود” را از دیگر راههای افزایش گرایش به مطالعه عنوان نمود و افزود: قانع شدن به وضع موجود در مسیر علم و دانش، موجب توقف علمی خواهد شد به طوری که عاملی برای کاهش مطالعه و پژوهش می شود.

  منتظری تاکید کرد: در مسیر سیر مطالعاتی به پایین تر از خود نگاه نکنید بلکه به بالاتر از خود نگاه نمایید. با نگاه به افق است که حرکت اتفاق افتاده و موجب تقویت شوق علمی و رغبت به پژوهش می شود.

وی ادامه داد:  مطالعه آثار مورد علاقه و نیز سرگذشت اندیشمندان و عالمان، بلند همتی و حمایت از محققین از دیگر عواملی است که موجب افزایش گرایش انسان به مطالعه خواهد شد.

کلیدواژه ها: كتاب, مطالعه

موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 8 آذر 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31