« "معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان"گفت: هیچ شالوده ای مقدس تر از بنای ازدواج نیست که از مهمترین اثر این امر الهی، رسیدن به آرامش است که" آیه 21 از سوره روم" موید این مطلب است."دكتر منتظري" استاد دانشگاه آزاد اسلامی گرگان: شرط ورود به پژوهش عطش دانایی است، اگر عطش نباشد حرکتی صورت نخواهد گرفت، در این میان "کتاب" غذای فرهنگی روح است. »

به گزارش پایگاه خبری_ اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، “خانم زهرا نجفی نژاد” در اولین جلسه از سلسله نشست های تربیتی با عنوان« مهارتهای همسرداری موفق” در جمع طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان  با استناد به روایتی از رسول مکرم اسلام(ص) بیان داشت: همسر صالح و شایسته از جمله عوامل خوشبختی مرد است.

وی افزود: تشکیل خانواده یعنی داشتن خانواده ای سالم، استوار و داشتن همسری همدل، همزمان و همراست که برای رسیدن به زندگی ایده آل، نیاز به کسب مهارتهایی است.

مشاور مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان خاطر نشان کرد: شکل گیری هسته اولیه یک خانواده مطلوب از هنگام خواستگاری و وصلت با خانواده دیگر و ریشه آن شناختن و داشتن معیارهای درست در انتخاب همسر است.

نجفی نژاد به بیان چند عامل از عوامل استحکام خانواده پرداخت وگفت: شناخت پیش از ازدواج، صداقت در برخورد، احترام به فامیل های طرف مقابل و …. از جمله عوامل استحکام خانواده بشمار می رود.

وی ادامه داد: زن و شوهر خط رابطه همدیگرند نه خط فاصله و آنچه این ارتباط را برقرار می سازد پذیرش حق است.

استاد حوز به بیان عوامل موثر در ایجاد ارتباط بین زوجین پرداخت و اظهار نمود: یکی از راههای ایجاد ارتباط بین همسران” حسن ظن” نسبت به همدیگر است، بدگمانی موجب تهمت، غیبت، بدگویی و بدخواهی می شود و حسن ظن پادزهر این سموم خطرناک است.

نجفی نژاد اظهار نمود: زن و مرد وظیفه دارند تا جایی که ممکن است حرف و عمل همدیگر را حمل بر صحت نمایند چنانچه این حالت جوی از اعتماد و صفای قلب را در میان افراد پدید می آورد و زندگی را شیرین خواهد نمود.

وی گفتار نیکو، عفو و گذشت و خوش خلقی را از دیگر عوامل ایجاد ارتباط بین زوجین دانست و خاطر نشان کرد: خوش خلقی سرمایه بی هزینه ای است که با بودنش زندگی آرام، گوارا و نبودنش زندگی را مملو از تنش و تلخی خواهد کرد.

مبلغ حوزه بر سپاسگزاری عملی از همسر تاکید نمود و اضافه کرد: سپاسگزاری موجب بالابردن درجه وفاداری، رفع کدورت ها و رضایتمندی خواهد شد.

 

کلیدواژه ها: خانواده, خلق, زندگي

موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 8 آذر 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31