« حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، میزان زکات فطره امسال را بر اساس قوت غالب گندم یا برنج اعلام کردند.آستان مبارک امامزاده نورگرگان با حضور آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان غبار روبی شد »

کاروان قرآنی نور که در روزهای گذشته در شهرهای مختلف استان گلستان به اجرای برنامه پرداختند با آیتالله سید کاظم نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)،نماینده ولیفقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار کردند.

نماینده ولیفقیه در استان گلستان نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از مسائل و خلاهایی که در جامعه قاریان قرآن کشور در سالهای گذشته احساس میشد فاصله داشتن قاریان کشور با سطح بینالمللی و قرائت قاریان برجسته مصری بود.

آیتالله سید کاظم نورمفیدی ادامه داد: به شکر خدا و تلاش جوانان مومن و متعهد کشور این فاصله از بین رفت و امروز حتی قاریان ما بسیار برجستهتر و بهتر از بسیاری دیگر از قاریان بزرگ جهان هستند.

وی تاکید کرد: این مفید است که قاریان سبک برجستهای را تقلید و تمرین میکنند اما ما باید در نحوه قرائت صاحب سبک باشیم و در این عرصه پیشگام شویم.

فهم کلام عربی قرآن بسیار مهم است / مسئولان به فکر باشند

نماینده ولیفقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسئلهای که وجود دارد و به نوعی یک معضل است این است که فهم قرآن باید در جامعه نهادینه شود.

وی گفت: این به این معنی است که زمانی که فردی قرائت عربی قرآن را شنید بی واسطه و ترجمه جان کلام پروردگار را با تمام وجود درک کند.

آیت الله نورمفیدی افزود: اینکه قرآن به فارسی ترجمه میشود خوب است اما بسیاری مطالب در جملههای عربی آن وجود دارد که شاید نتوان به فارسی آن را بیان کرد.

وی تاکید کرد: در این موضوع چون اعراب بدون واسطه و ترجمه و به دلیل آنکه زبان مادری آنها است میتوانند بهتر کلمات را درک و ادا کنند و مسولان و فعالان قرآنی باید در این خصوص راهکاری را بیاندیشند.

این کاروان متشکل از قاریان برجسته کشوری، بینالمللی و همچنین گروههای همخوانی برجسته بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در این دیدار اظهار داشت: حدود شش سال است که در استان گلستان طرح قرآنی با عنوان کاروان نور اجرا میشود.

غلامرضا منتظری ادامه داد: این طرح از معدود کارهایی است که ائمه جمعه از قبل از ماه رمضان از آن استقبال میکنند و مشتاق اجرای این طرح قرآنی در شهر خود هستند.

در ادامه این دیدار ابوالفضل طبسی قاری خردسال از خراسان رضوی که رتبههای ممتاز زیادی را در مجامع ملی و بینالمللی کسب کرد به قرائت قرآن پرداخت که مورد تشویق و استقبال آیتالله نورمفیدی و حاضران در جلسه قرار گرفت.

پس از این قرائت نیز گروه همخوانی الوارثین با اجرای دعای سلامتی آقا امام زمان(عج) بر معنویت این مراسم اضافه کردند.



موضوعات: مناسبتهاي روز
   پنجشنبه 17 مرداد 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
 
مداحی های محرم