« در محضر آیت الله مجتهدیموسس مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان : غزه عرصه پیروزی خون بر شمشیر است »

استاد سيدمجتبي نورمفيدي  ( رئیس هیات امناء مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان )  گفت: در روايات متعددي ضمن بشارت به مهدي موعود(عج) به امکان انحراف و گمراهي مردم در اين دوران اشاره شده است.

وی با اشاره به روايتی از پيامبر(ص) در مورد عصر غيبت که فرمود: « کائن فی اُمتی ما کان فی بنی اسرائيل حذو النعل بالنعل » ضمن بيان غيبت موسي(ع) و ضلالت و حيرت بني‌اسرائيل اضافه کرد: آن غيبت سی روزه وقتی چهل روز شد عده‏ای گمراه و به بت‏پرستی روی آوردند و مجذوب و شيفته گفته‏های سامری شدند.

استاد دروس خارج حوزه علميه قم با اشاره به اينکه طبق بيان اميرالمومنين(ع) در هر عصری سامري‏ها مي‏توانند با سخنان و مطالب گمراه کننده مردم را از مسير حق منحرف نمايند افزود: متأسفانه در دوران امام عصر(عج) جمع زيادی گرفتار اين حيرت شده و چه بسا با حسن نيت اعتقاداتی پيدا کنند و يا رفتارهايی داشته باشند که برخلاف منويات حضرت بقيه الله الاعظم باشد.

استاد نورمفيدی در ادامه مهمترين حيرت‏های دوران غيبت را برداشت نادرست از مسئله انتظار، ديدارگرايي، عجله و شتاب در امر ظهور، روی آوردن به مدعيان دروغين، تعيين وقت برای ظهور، جهل و معرفت ناقص دانسته و با استناد به روايات به توضيح و تبيين هر يک از اين مشکلات پرداخت و گفت: آنچه باعث شده اين همه گرفتاری و مشکل پيش آيد زود باوری امثال ما است که به واسطه مقدس بودن موضوع مهدويت و کم اطلاعی به هر سخنی و از ناحيه هر کسی گوش داده و ترتيب اثر مي‏دهيم.

استاد سيدمجتبی نورمفيدی با اشاره به گوشه‏هايی از فتنه بابيت و خسارت‏ها و مشکلاتی که هنوز گريبان‏گير مردم ماست گفت: در اکثر اين اتفاقات ريشه اين مسائل با چيزهايی مثل خواب و اوهام شروع شده و عده‏ای ساده لوح را به خود جذب کرده و به مرور تبديل به يک معضل بزرگ و فرقه شده است. به عقيده اين استاد حوزه اگرمردم در مقابل اين ادعاها از همان ابتدا محکم ايستادگی مي‏کردند کار به اين جا نمي‏رسيد.

ايشان در پايان با نقل نمونه‏هايی ديگر از اين زودباوري‌ها تأکيد کرد: آبشخور فکری ما بايد علمای برجسته مانند امام(ره) و استاد شهيدمطهری باشند.


موضوعات: معرفی اساتید
   یکشنبه 19 مرداد 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31