« السلام علیک یافاطمه الزهرا(س)یابنت رسول اللهمناجات شهیدآوینی »


مقام معظم رهبری:

زن ، عضو اصلی خانواده

در این دو ، سه دهه ی قبل از انقلاب ، به خاطر ورود فرهنگ های اروپایی ، بنیان خانواده متزلزل شده بود ؛ یعنی حقیقتأ خانواده ، آن اصالت و ارزش و عظمتی را که در اسلام و فرهنگ سنتی ما دارد ، دیگر نداشت . وقتی خانواده هست ، همسر و مادر عضو اصلی است . زن در این مجموعه ، جای بسیار اساسی و رفیعی دارد . به همین خاطر ، وقتی اصل خانواده - یعنی زن - زیر سؤال و متزلزل است ، در آن جا هیچ چیزی در جای خودش قرار ندارد . این ها بحث هایی است که واقعأ باید روی آن ها خیلی تأ مل و تدقیق بشود .

مادر ، محور اصلی خانواده

مسئله ی مادری ، مسئله ی همسری ، مسئله ی خانه و خانواده ، مسائل اساسی و حیاتی است . در همه ی طرهایی که ما داریم ، بایستی « خانئاده مبنا باشد .

کانون خانواده ، جایی است که عواطف و احساسات باید در آن جا رشد و بالندگی پیدا کند ؛ بچه ها محبت و نوازش ببینند ؛د شوهر که مرد است و طبیعت مرد ، طبیعت خام تری نسبت به زن است و در میدان خاصی شکننده تر است و مرهم زخم او ، فقط و فقط نوازش همسر است - حتی نه نوازش مادر - باید نوازش ببیند . برای یک مرد بزرگ ، این همسر کاری را می کند که مادر برای یک بچه ی کوچک آن کار را نمی کند ؛ و زنان دقیق و ظریف ، به این نکته آشنا هستند . اگر این احساسات و عواطف محتاج وجود یک محور اصلی در خانه - که آن ، خانم و کدبانوی خانه است - نباشد ، خانواده یک شکل بدون معنا خواهد بود .


در این دو ، سه دهه ی قبل از انقلاب ، به خاطر ورود فرهنگ های اروپایی ، بنیان خانواده…" data-path="../../plugins/share_plugin/img/">

موضوعات: مناسبتهاي روز
   دوشنبه 11 اردیبهشت 1391
نظر از: جباری معز [عضو] 
جباری معز

سلام خسته نباشید .
امیدواریم هک ما هم زنان و دختران مفیدی در جامعه باشیم .
منتظر حضور سبزتان باز در وبلاگمون هستیم
یا حق
مدرسه علمیه فاطمیه ( س ) قروه درجزین

1391/02/11 @ 10:00


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31