برگزاری جلسه اخلاق نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان حضرت آیت الله نورمفیدی در مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان
جلسه اخلاق هفتگی نماینده ولی فقیه در استان گلستان ، امام جمعه گرگان ، موسس موسسه آموزش عالی و مدرسه علمیه الزهرا(س) حضرت آیت الله نورمفیدی در جمع طلاب این موسـسه و مدرسـه برگزار شد. آیت الله نورمفیدی در این جلسه بیان داشت : تمامی مخلوقات عالم دارای کمالاتی هستند. انسان نیز به عنوان اشرف مخلوقات دارای کمال است.از دیدگاه انبیاء عظام کمال انسان ، رسیدن به خداست.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: برای رسیدن انسان به خدا راههایی وجود دارد که از جمله این راهها ، مکارم الاخلاق است، به طوری که با شناخت مکارم اخلاقی و عمل به آنها بتواند راه رسیدن به خدا را در پیش گیرد و به کمال برسد.در حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) نیز وارد است که هدف از بعثت خود را اتمام مکارم اخلاق دانستند” انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق ” که این حاکی از اهمیت این موضوع است.
وی در ادامه با استناد به روایتی از امام صادق (ع) به برخی از مکارم اخلاقی که خداوند به پیامبر(ص) عطا فرمود اشاره کرد و خاطر نشان نمود: از جمله این مکرمت های اخلاقی می توان به یقین ، قناعت ، صبر ، شکر، حلم و بردباری ، حسن خلق ، غیرت ، شجاعت ، حیا ، مراعات حق دیگران و جبران نیکی ها اشاره نمود که البته این موارد به عنوان ریشه و اصول مکارم دیگر محسوب می شوند.
امام جمعه گرگان ادامه داد : قناعت که یکی از مکارم اخلاقی است از صفات بسیار مهم در زندگی انسان محسوب می شود که آرامش را برای انسان بدنبال دارد.مقابل قناعت حرص است . عدم قناعت و حرص آرامش را از آدمی سلب می کند .همچنین صفت غیرت که جزء مکارم اخلاقی است نقش مهمی در زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد.در واقع غیرت به مواردی برمی گردد که باید حرمتش حفظ شود.دین از چیزهایی است که باید در مقابل آن غیرت داشته باشیم .
وی تصریح کرد :در روایتی از نبی مکرم اسلام وارد است که خداوند مکارم اخلاقی را وسیله اتصال بین خود و بندگانش قرار داده است.در واقـــع آنچه انسان را به خدا نزدیـــک کرده و صـــفات الهــی را در انسان تحـــقق می بخشد مکارم اخلاقی است.

 


موضوعات: زی طلبگی
   شنبه 1 آبان 13951 نظر »

 

هان ای مسافر الی الله شب ورمز وراز آن را قدر بدان ودر تجهد شبانه وعبادت عارفانه به اقیانوس بیکران نبی مکرم اسلام وبحر بی پایان مولایم امیر مومنان اقتداءنما که براستی تورا به سرمنزل مقصود می رساند. امید است که اینگونه طی طریق نمائی

دلنوشته:ز-میراحمدی

   شنبه 23 شهریور 13921 نظر »

 

هان ای عزیزدرحجاب وپوشش راه میانه را انتخاب نما ودرهنگام حضور دراجتماع روش معقول وپسندیده را بگزین تا درجامعه واجتماع تورا از صنف طلاب علوم دینیه بدانند نه چیز دیگری.


دلنوشته :ز-میراحمدی

   شنبه 23 شهریور 1392نظر دهید »

 

هان ای برگزیده تورا انتخاب کردند تا بهترین باشی پس به گوهر تدبیر آبدیده شو وبه صدف درایت، اندیشه راصیقل نما وبگونه ای عمل کن که مروارید وجودت بستر مناسبی برای گره گشایی خانواده ،بستگان ودرنهایت مردم اطراف خود باشد.


دلنوشته:ز-میراحمدی

   شنبه 23 شهریور 1392نظر دهید »

 

هان ای سالک به کسوتی درآمدی که شایسته تحسین وتقدیر است پس بگونه ای عمل کن که شان طلبگی ومنزلت اجتماعیت مصون ومحفوظ بماند بدین منظور حرکات ورفتارت رابه سوی ذی طلبکی ومسلک الهی رهنمون باش درهمین راستا ادب درگفتار ورفتاررا شیوه ی خود سازوهیچ انسانی را بی مقدار نپندار شاید او مقربترین باشد.


دلنوشته:ز-میراحمدی

   شنبه 23 شهریور 1392نظر دهید »

 

هان ای هم مباحث رویه دیگری  که باآن سرکار داری  هم مباحث درسی واخلاقی است دروس حوزوی ومباحث اخلاقی به فهم عمیق ودرک دقیق نیازمند است پس هنگامی که به مباحته  می روی با وضو وطهارت قدم بردار ودعای قبل از مطالعه را نصب العین خود ساز واز خداوند منان وپیامبر عظیم اشان وائمه اطهار مدد بخواه که علمی بیاموزی که چون آب طهور باشد نه اینکه دربرهوت غرور ومنیت تو را تشنکام سازد.

 

 

دلنوشته:ز-میراحمدی

   شنبه 23 شهریور 1392نظر دهید »

 

هان ای طالب ،هم حجره ا ی یا هم اتاقی پدیره ای تازه برای توست ومعمولا مسئولین سعی میکنند که دراین مهم به شمایاری رسانده وکسانی را هم خانه تان پنمایند که از نظر سطح خانوادگی،فکری و…با شما همخوانی داشته باشندچراکه این مسئله حائز اهمیت بوده ورشد فکری وفرهنگی طلبه را دربرمی گیردونمی شود از آن سرسری گذشت وبه بهانه دل تنگی به جای سکون وآرامش درحجره راه خانه ومدرسه را سیاه وسفید نمود چراکه درامر تحصیل وتهذیب فرد اثر گذاشته وبدون آن که خود بخواهد متاثر از این امر می گردد.




دلنوشته :ز-میراحمدی

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA :LatentStyles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> henUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

   شنبه 23 شهریور 1392نظر دهید »

1 2

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31