مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان با اشاره به حضور گسترده شبکه‏ های ارتباطی و برنامه‏ های متنوع آنها برای انحراف جوانان گفت: این شبکه‏ ها دام‏ های شیطان هستند. آیت الله سید کاظم نورمفیدی شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در جمع هزاران نفر از مردم عزادار گرگان در مصلی نماز جمعه این شهر اظهار داشت: جوانان مراقب دسیسه‏های دشمنان برای به انحراف کشاندن و دور کردن آنها از اسلام و نظام باشند.

وی افزود: امشب برای اینکه در این دام‏ها گرفتار نشویم در این مکان گرد هم آمده‏ایم تا با تضرع به درگاه ذات اقدس الهی از او بخواهیم که ما را در صراط مستقیم قرار دهد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همیشه باید دعایمان این باشد که پروردگارا ما را در صراط مستقیم بندگی خودت قرار بده.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: صراط مستقیم همان سیره و زندگی امیرالمومنین (ع) است که اگر او را به او سرلوحه خود در زندگی قرا دهیم به اندازه ظرفیتمان می‏توانیم در مسیر بندگی حق قرا گیریم.

به گفته وی، قرا گرفتن در این مسیر دشوار و سختی‏های خاص خود را دارد و مومنان واقعی در این راه موفق هستند.

امام جمعه گرگان با اشاره به شرایط روحی حضرت علی (ع) در شب ضربت خوردن گفت: امیرالمومنین (ع) در این شب به خاطر نزدیک شدن وعده وصل الهی حال دیگری داشت. آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: حضرت علی (ع) شب قدر به دیدار محبوبش می‏رفت و به همین دلیل در هیجان انتظار قرار داشت. وی اظهار داشت: حضرت علی (ع) در جنگ‏های سنگین کنار پیامبر گرامی اسلام (ص) حضور و دشمنان اسلام مبارزه کرد، اما در هیچیک از این نبردها دچار اضطراب نشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اضافه کرد: اما در شب ضربت خوردن به دلیل اینکه به دیدار محبوب خود می‏شتافت حالتی دیگر داشت و دچار هیجان انتظار شده بود.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: ما نمی‏توانیم مانند حضرت علی (ع) زندگی کنیم اما با مراقبت از اعمال خود می‏توانیم او را یاری رسانیم. وی با بیان اینکه پروردگار نعمت‏های متفاوتی به انسان داده است،

گفت: یکی از این نعمت‏ها داشتن چشم است که اگر مراقب نباشیم به عنوان تیری از سوی شیطان سمت ما روانه می‏شود

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسانی که در دنیا در صراط مستقیم حضور داشته باشند پروردگار فردای قیامت به آنها زیبایی و زیادی بدون گرد و غبار غم و خواری عنایت می‏کند.

آیت الله نورمفیدی با تشبیه گناه به سم گفت: همانگونه که سم نابودکننده است گناه هم وجود انسان را نابود می‏کند. به گفته وی، گناه وارد قلب انسان می‏شود و به تدریج بر او اثر می‏گذارد، پاداش گناه مبتلا شدن به خواری و ذلت است که تمام وجود انسان را فرامی‏گیرد.


موضوعات: مؤسس مدرسه, سخنرانی
[یکشنبه 1392-05-06] [ 01:00:00 ب.ظ ]