« نسخه ای نجات بخشکافران نعمت های الهی دچار عذاب می شوند »

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما بندگان، توانایی بجا آوردن حق شکر پروردگار را نداریم گفت: چنین حقی با اظهار عجز و ناتوانی بندگان، بجا آورده می شود.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی بامداد امروز در ششمین سحرگاه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: شمارش نعمت های پروردگار از عهده ما خارج است، بنابراین توانایی ادای حق شکر او را نداریم.

وی افزود: ذات اقدس الهی، امور عالم و جو را به گونه ای قرار داده که بتوانیم به راحتی نفس بکشیم، اگر بخواهیم این موارد را بررسی و شناسایی کنیم باید حق شکر هر کدام را هم جداگانه بجا بیاوریم.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: چنانچه پروردگار، توفیق ادای حق شکر یکی از نعمت های خود را هم به ما بدهد، به عنوان یک نعمت، باید حق شکر این سپاسگذاری را هم بجا بیاوریم.

آیت الله نورمفیدی سپس این سئوال را مطرح کرد: اکنون که توانایی شمارش نعمت های پروردگار را نداریم و از طرفی، ادای شکر یکی از نعمت ها، خود، نعمتی از سوی پروردگار است و نیاز به حق شکر دارد، پس چگونه می توانیم به عنوان یک بنده، شکرگذار واقعی نعمت های الهی باشیم؟

وی در پاسخ به این سئوال، با بیان روایتی از امام صادق (ع) اظهار داشت: آن حضرت فرمودند که تمام شکر پروردگار این است که ما با خشوع و خضوع، اعتراف کنیم توانایی بجا آوردن حق شکر او را نداریم.

نماینده ولی فقه در استان گلستان ادامه داد: طبق فرمایش امام صادق (ع)، ذات اقدس الهی به حضرت موسی (ع) فرمود یا موسی! حق شکر مرا بجا آور، حضرت موسی (ع) اظهار ناتوانی کرد، از مصدر جلال الهی ندا آمد همین قدر که فهمیدی توانایی انجام چنین کاری را نداری و در برابر آن احساس عجز کردی، حق شکر مرا بجا آوردی.

آیت الله نورمفیدی یکی از نکات مهم در شکرگذاری را بروز و ظهور آن در قلب، زبان و میدان عمل دانست و تاکید کرد: شکر واقعی، آن است که انسان علاوه بر زبان، از ته قلب هم به آنچه می گوید ایمان داشته باشد و در میدان عمل آن را ثابت کند.

وی تصریح کرد: نگاه سطحی به معارف اسلامی، ما را یک مسلمان سطحی بار می آورد، در مقابل چنانچه نگاه عمیقی به این معارف داشته باشیم فهم ما هم از دین، عمیق می شود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد: ذات اقدس الهی، معرفت ما را نسبت به دین که اساس زندگی دنیوی و اخروی ماست، شایسته و خوب قرار دهد.


موضوعات: معرفی اساتید
   چهارشنبه 3 تیر 1394
نظر از: نرجس خاتون(س) شاهین شهر [عضو] 

اللَّهُمَّ أَعِنِّي فِيهِ عَلَى صِيَامِهِ وَ قِيَامِهِ وَ

جَنِّبْنِي فِيهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ وَ

ارْزُقْنِي فِيهِ ذِكْرَكَ بِدَوَامِهِ بِتَوْفِيقِكَ

يَا هَادِيَ الْمُضِلِّينَ

خدايا مرا در اين ماه بر روزه و شب‏ زندارى‏ اش يارى ده،و

از لغزشها و گناهانش دورم بدار،

و ذكرت را همواره روزى ‏ام كن،به توفيقت

اى راهنماى گمراهان.

1394/04/03 @ 11:07


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31