« آیت الله نورمفیدی : همین که درجنگ از پا در نیامدیم بزرگترین پیروزی بودنشر فرهنگ اسلام راستین یکی از اقدامات اهل بیت (ع) بود ا »

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی،مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان ظهر امروز (29 شهریور) در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی شهر گرگان گفت: طرح گفت و گوی تمدن ها در زمان رئیس جمهور وقت، افتخاری بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران شد.

وی افزود: این فکر برای اولین بار با توجه به درگیری های کشورهای جهان از سوی کشورمان مطرح شد و مورد استقبال بیشتر کشورها قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: این مسئله در واقع در سازمان ملل مطرح شد و هدف آن ایستادگی و مقاومت در برابر جنگ تمدن ها بود و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ است.

وی ادامه داد: این مسئله تاکید بر این دارد که اگر ایران به دنبال انرژی هسته ای است، هدف آن برای کاربرد در سلاح های شیمیائی نیست که این مهم هم در سازمان ملل مطرح شد و به جزء آمریکا، همه کشورها این مساله را قبول کردند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به فرا رسیدن 31 شهریور، آغاز هفته مقدس گفت: همه دنیا در این جنگ دست به دست هم دادند تا ایران را سر جای خود بنشانند و آمریکا اعلام بیطرفی می کرد، اما گاهی برخی کلمات را می گفت که واضح بود به دنبال تقویت صدام هستند.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: همه دنیا امروز بعد از 34 سال از آن حادثه بزرگ دیدند که ایران کجاست و چه بلائی سر عراق آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله سوریه اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از جنگ سوریه، روسیه پیشنهاد جمع آوری سلاح های شیمیائی در این کشور را داد و آمریکا آن را پذیرفت اما هیچ کس در این طرح اسم ایران را مطرح نکرد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: نقش ایران در این طرح بسیار پر رنگ بود اما نامی از ایران برده نشده است و تنها نام روسیه برده شده است.

وی ادامه داد: دلیل دیگری که آمریکا با این طرح موافقت کرد و پیگیر جنگ نشد همراهی نکردن انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی با آمریکا بود، تنها فرانسه قول مساعدت داد که مردم آن به اعتراض برخاستند، در آمریکا نیز 60 درصد مردم و حتی کاتولیکهای کلیسا با جنگ علیه سوریه مخالفند، ترس از مداخله ایران و حزب الله و به شعله کشیده شدن منطقه علیه اسراییل نیز دلیل دیگری بود تا آمریکا پیگیر جنگ نشود.

به گفته آیت الله نورمفیدی، مقاومت ارتش سوریه و هرچه پرخروش تر شدن پاکسازی ها نیز دلیل دیگر است، عربستان قطر و ترکیه معارضان سوریه را تقویت می کنند، باید ببنیم زمان وشرایط منطقه به کجا منتهی می شود، سوریه باید مراقب اوضاع و احوال باشد.

وی با اشاره به دیدار فرماندهان و اعضای سپاه با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار دو نکته مطرح شد، یکی قدردانی از سپاه و دیگر توصیه و تاکید بر این که سپاه از مداخله در کارها و امور سیاسی خودداری کند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: البته اطلاع و اشراف بر مسائل سیاسی باید باشد، تا این نهاد انقلابی همیشه همان جایگاهی که در روزهای اول انقلاب داشت، را حفظ کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه رئیس جمهور در جواب نامه رئیس جمهور آمریکا گفت: این نرمش باید درجاهائی خود را نشان دهد، اما نباید از حریف غافل شویم تا به مقصود برسیم.

آیت الله نورمفیدی افزود: مستکبران، دنیا را به دو بخش ظالم و مظلوم تقسیم کرده اند، اما اسلام می گوید نباید زیر بار ظلم رفت، ما نمی توانیم مظلوم باشیم.

وی، در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) و دهه کرامت، گفت: امام رضا (ع) عالم آل پیغمبر است و با مردم با زبان خودشان صحبت می کرد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: امام رضا حجت خداوند روی زمین بود، ارتباط ایشان با مردم بگونه ای بود که فقیر و غنی برایشان فرقی نداشت.

امام جمعه گرگان، در پایان خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.

   جمعه 29 شهریور 1392
نظر از: میرعسی خانی [عضو] 

البته گفتگوی تمدن ها سال ها قبل از این مطرح شده بود…
موفق باشید

1392/06/30 @ 13:00


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31