« دعا اساس بندگی پروردگار است (شمیم سحر6)افطاری دادن باید موجب الفت بین دل‏ها شود(شمیم سحر5) »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان از علمای ادیان ابراهیمی خواست تا درباره دسیسه‏ های شبکه‏ های اجتماعی به عنوان فرعون جدید چاره‏ اندیشی کنند. آیت‏ الله سید کاظم نورمفیدی امروز در جلسه تفسیر سوره مومنون به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: شبکه‏ های اجتماعی به طور غیرمستقیم عقل بشر را در اختیار خود می‏گیرند. وی در عین حال که وجود شبکه ‏های اجتماعی را برای کسب آگاهی‏ های جدید و برقراری ارتباط مفید دانست،

افزود: شبکه‏ های اجتماعی با شگردهای خاص خود غوغا به پا کرده و عقل بشر را تحت سیطره خود در آورده‏اند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شبکه‏ های اجتماعی به دنبال تضعیف فرهنگ اسلامی و جایگزین کردن فرهنگ غربی هستند.

آیت‏الله نورمفیدی ادامه داد: شبکه‏ های اجتماعی در تبلیغات خود با دعوت از افراد تحصیلکرده از اروپا و آمریکا روزه را مذمت می‏ کنند و جوان هم بی‏خبر از دروغ بودن حرف‏های آنها این تبلیغات را می‏پذیرد.

به گفته وی، طاغوتیان در گذشته با زور مردم را تسلیم خود می‏کردند، اما امروز به اسم دموکراسی و آزادی درصدد تحمیل فرهنگ‏ها و خواسته‏ های خود هستند. امام جمعه گرگان تصریح کرد: شبکه‏ های اجتماعی به گونه‏ ای عمل می‏کنند تا جوانان تصور کنند خود تصمیم می‏گیرند.

آیت‏الله نورمفیدی ادامه داد: طاغوتیان در گذشته در تلاش بودند تا با تعطیل کردن عقل انسان‏ها آنها را مطیع خود کنند، امروز نیز طاغوتیان زمان با روش‏های جدید درصدد تعطیل کردن عقل انسان‏ها هستند.

وی با بیان اینکه پروردگار عقل را در اختیار انسان قرار داد تا راه سعادت و بدبختی را تشخیص دهد،

گفت: در مقابل طاغوتیان انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) خواهان بیرون کشیدن گنجینه‏ های عقل بشری از زیر خروارها خاک بودند. نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان هدف طاغوتیان از تعطیلی عقل انسان را پنهان کردن حقایق دانست

و توضیح داد: وقتی حقایق پنهان باشند انسان‏ها به راحتی از طاغوتیان تبعیت می‏کنند.

آیت‏الله نورمفیدی اضافه کرد: طاغوتیان با روش‏های مختلفی همچون به رخ کشیدن ثروت و قدرت، تحقیر و توهین کسانی که خواهان بکار انداختن عقل بشری هستند و به سینه زدن سنگ دین، بر عقل بشری غلبه می‏کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان فرصت عبادت بیشتری نصیب انسان می‏شود،

تاکید کرد: در این شب‏ها به اعمال و گناهان خود بیشتر دقت کنیم و ببینیم گناهان چه سرنوشتی را برای ما در دنیا و آخرت رقم زدند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این روایت از امیرالمومنین (ع) که با تفکر انسان به آرامش می‏رسد، اضافه کرد: شب‏های ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای فکر کردن است.

آیت‏ الله نورمفیدی تاکید کرد: انسان به خاطر فکر نکردن گرفتار کفر و اعمال زشت می‏شود و برای اینکه در مسیر صلاح و مستقیم قرار گیرد باید اهل فکر باشد.

به گفته وی، تاکید انبیاء الهی و ائمه (ع) مبنی بر تعقل و تفکر از روی خیرخواهی بوده و بهتر است به جای نماز زیاد و تسبیح زیاد اهل زیاد فکر کردن باشیم.

   دوشنبه 24 تیر 1392
نظر از: زهره جباری [عضو] 

امام علي - عليه السّلام - فرمود: چون اخلاص تحقق-يابد ، ديده بصيرت روشن شود. «غررالحكم، ح 6211»

1392/04/27 @ 16:38


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
 
مداحی های محرم