« زیبایی‏ های دنیا موجب فراموشی آخرت می‏شود(تمنای وصال20)آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان: عیدفطر، عید شکر نعمت بزرگ حضور در میهمانی خدا است »

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی،مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، صبح امروز (18 مرداد) در خطبه های نماز عید سعید فطر در مصلی گرگان گفت: انتخاب رئیس جمهور در یک انتخابات سالم و آزاد توسط مردم نشان داد مردم در چهارچوب قانون اساسی و اعتقاد به آن به دنبال تغییرند.

وی افزود: اگر برخی می گفتند مردم از روحانیت خسته اند با این انتخاب مردم نشان دادند که اینطور نیست، مردم ممکن است از روش ها سیر شوند و آن را پس بزنند اما اگر شخصیتی تابع قانون باشد پس نمی خورد و اعتماد مردم به روحانیت بیشتر است، روشها برای مردم قابل اعتناست.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: شعارهایی که رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی مطرح کرد و در مراسم تنفیذ و تحلیف نیز بر آن تاکید داشت، اعتدال، شایسته سالاری و امید بود.این شعارها نشان می دهد مردم از افراط و تفریط و تندی هایی که در گذشته می دیدند خسته شده اند و به دنبال اعتدال هستند.

وی ادامه داد: مردم اعتدال در قالب همان ارزش های انقلاب و قانون اساسی می خواهند که به معنای برون رفت از اصول نیست، تندی ها و خشونت ها پاسخ نداده و مردم از این رفتارها متنفرند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: اداره کشور کار سنگینی است که تنها از عهده شایستگان بر می آید و تنها این افراد باید این سنگینی را حمل کنند، آنچه کشور را اداره می کند شایستگی و شایسته سالاری است.

وی گفت: جریانات زندگی و فراز و نشیب های آن نباید به شکلی باشد که امید را از دلها بیرون ببرد، یکی از اصول مورد توجه دولت باید این باشد که امید بدهد و همه به کار و زندگی خود امید داشته باشند.

آیت الله نورمفیدی افزود: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ به دو نکته بسیار مهم اشاره کردند اول اینکه انتظارات مردم از رییس جمهور نباید بیش از مقدورات باشد و انتظار عملی شدن یک روزه همه وعده ها را داشته باشند بلکه پیش درآمد و شروع کارها باید بیانگر حرکت به سوی خوبی باشد.

خطیب جمعه گرگان ادامه داد: همه احزاب و گروه های سیاسی باید همکاری کنند، به نظر می رسد که اعضای کابینه منتخب افرادی کارکشته و شایسته هستند، آنچه از نمایندگان مجلس انتظار می رود اینست که مسائل جناحی و حزبی رامورد نظر قرار ندهند و به توانمندی و پایبندی افراد به اصول انقلاب متوجه باشند.

وی افزود: مصالح خودی کشور باید مورد نظر باشد و به مسائل حزبی و جناحی توجه نکنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زکات فطریه گفت: فطریه از واجباتی است که فرد را بیمه می کند و میزان آن در ازای گندم 3هزار تومان و در ازای برنج 15 هزار تومان برای هر فرد است، این فطریه در وهله اول به افراد نیازمندی که خودتان می شناسید و دستشان برای گرفتن کمک دراز نمی شود تعلق می گیرد که کمک به آنها از بهترین عوامل قرب به ذات اقدس الهی است.

وی در خطبه اول نماز عید سعید فطر گرگان گفت: با توجه به اینکه فریضه روزه در همه امت ها بوده اما تنها امت حضرت محمد(ص) عید فطر دارند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: فطرت انسان در اثر گناه و مشغله کدر می شود و در ماه رمضان این آلودگی ها را پاک می کنیم و در پایان این ماه عید داریم، فطر عید بندگی خدا است و آنها که روحیه بندگی دارند و احساس بندگی می کنند امروز خوشحالند که توانسته اند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی در پایان خطبه ها، خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.


   جمعه 18 مرداد 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
 
مداحی های محرم