« مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان:رمز بقای نهضت عاشورا، پاکیزگی روح حسین(ع) و یاران حسین(ع) است.بزرگترين تكليف الهي »

“خانم مریم علیجانی” کارشناس پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان، در ویژه مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد با استناد به حدیث شریف ثقلین بیان داشت: براساس تاکید نبی مکرم اسلام(ص)  از مهمترین وظایف مسلمانان، تمسک به« قرآن کریم» وپیروی از «اهل بیت(علیهم السلام) » است.

وی افزود: همانطور که در کلام امام خمینی(ره) وارد است و اعتقاد ما نیز این است که«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» تامل و تفکر در این مسئله حائز اهمیت است که چطور می توانیم به ندای«هل مِن ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) در این عصر و زمانه پاسخ درست دهیم.

کارشناس پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان ادامه داد : پاسخ به ندای هل مِن ناصر ینصرنیِ حسین(ع) جز با توجه به قرآن و بهره مندی از مضامین بلند آن ممکن و میسر نخواهد بود لذا تنها در این صورت است که به فلاح و رستگاری هدایت خواهیم شد.

خانم علیجانی در خصوص تمسک به قرآن کریم به روایات عدیده ای از معصومین(علیهم السلام) استناد نمود و گفت: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) وارد است که فرمودند: «هنگامی که فتنه ها مانند شب تار بر شما وارد شد به قرآن روی آورده و به آن تمسک نمایید» .

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:  یکی از قوانین و سنت های الهی«فتنه و آزمایش الهی» است به طوری که آیه سوم از سوره مبارکه عنکبوت براین مطلب دلالت دارد.براساس آیات شریفه از قرآن کریم، انسان ها در سختی و مشکلات و نیز در آسایش و راحتی مورد آزمایش الهی قرار می گیرند البته حکمت این آزمایش ها برای این است که انسان از مقدار ایمان خود آگاه شده و آثار و شواهد ایمان او بروز و ظهور نماید.

مبلغ این مدرسه اظهار نمود: عالم دنیا دانشگاهی است که استعدادهای بالقوه و روح خدا در وجود انسان شکوفا یافته و به فعلیت می رسد. بعد از مرحله فعلیت این انسان است که با صبر و شکرگزاری می تواند به مقامات والا و معنوی دست یابد.

علیجانی در پایان سخنان خود افزود: واقعه عاشورا،  مصداق بارز آزمایش الهی است و امام حسین(ع) به عنوان قهرمان این واقعه تمام هستی خود را در این راه فدا نمود تا توانست به بالاترین مقام دست یابد تا آنجا که به فرموده علمای اسلام، راه معرفت الهی و عرفان واقعی از طریق امام حسین(ع) به ثمر می رسد.

 

کلیدواژه ها: امتحان الهی, فتنه

موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 5 مهر 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31