« مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان:زیبا ندیدن ناشی از ضعف توحید و خداشناسی استمبلغ حوزه:عالم دنیا دانشگاهی است که استعدادهای بالقوه و روح خدا در وجود انسان شکوفا یافته و به فعلیت می رسد »

به گزارش پایگاه خبری_ اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، “خانم مریم میرکریمی” مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان،در نشست تبلیغی ویژه محرم که با حضور کارکنان و شماری از مبلغین این مدرسه همراه بود بیان داشت: خداوند متعال رزق معنوی خاصی برای برخی ایام قرار داده است که مختص همان زمان است،همچون سحر روز جمعه، ماه مبارک رمضان و ماه محرم. رزق معنوی ماه محرم، گریه بر حسین(ع) و رسیدن به حقیقت گریه بر حسین(ع) است.

وی افزود: گریه بر حسین(ع) زمانی می تواند زمینه تحول و تقرب به خدا را ایجاد نماید که با معرفت همراه باشد، لذا صرف برانگیختن عواطف و احساسات نمی تواند مشکلات جامعه را برطرف نماید.

مدیر مدرسه علمیه عالی و مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان ادامه داد: کربلا مرکز تکامل بشری است که پیام اصلی آن؛ ادب، اخلاق و ایستادگی در مقابل دشمن و تا مرز شهاد ت پیش رفتن است.

خانم مریم میرکریمی گفت: زمانی جریان کربلا می تواند جامعه را به عظمت، شکوه بکشاند که بتوانیم درک صحیح و عمیقی از جریان کربلا داشته باشیم. اگر ما هیچ چیز نداشته باشیم جریان کربلا می تواند جامعه را به سعادت بکشاند.

وی خاطر نشان کرد: در جامعه امروز ما که با اندیشه های وحیانی و عقلانی آشناست زمانی نهضت عاشورا       می تواند منشأ اثر باشد که با خرافات و تحریف آمیخته نشده باشد.

مدیرمرکز پژوهشی الزهرا(س) گرگان اظهار داشت: نهضت عاشورا پیش از آنکه سیاسی باشد، یک نهضت اخلاقی است، بدین معنا که حضرت قبل از مقابله با حاکمان ظالم بنی امیه، مقابل خواسته های نفس خود ایستاد، در واقع رمز بقای نهضت عاشورا، پاکیزگی روح حسین(ع) و یاران حسین(ع) است.

خانم میرکریمی بیان داشت: نهضت عاشورا به عنوان یک نهضت عاشقانه،عارفانه و عاقلانه نباید با یک سری آداب و رسوم غیر قابل برهان مخلوط شود، حقیقت برپایی مجالس حسینی این است که هدف و مرام امام حسین(ع) یادآوری و دنبال شود.

وی در پاسخ به این شبهه که«امام حسین(ع) برای احیای دین قیام کرد وحال آنکه این دین است که براساس آیه 24 از سوره مبارکه انفال به انسان حیات می بخشد» ادامه داد: دین زنده کننده ماست ولی ما وظیفه داریم دین را زنده نگه بداریم، چه بسا دین بخاطر چیزهای بیگانه به تحریف آلوده می شود که در این هنگام احیاگر به احیاگری  می پردازد.

استاد حوزه ضمن اشاره به دوران بنی امیه و تبدیل جامعه اسلامی به غیر اسلامی توسط آنها افزود: دوران امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) زمان اوج انحراف از دین بود، به طوری بنی امیه با ظاهری اسلامی اهداف خود را عملی می کردند، در این دوران بود که رواج بدعت ها در دین اتفاق افتاد.

خانم میرکریمی ضمن بیان این مطلب که «چرا با وجود برپایی مجالس حسینی و شرکت در این مجالس، خلاف روش و منش حضرت حرکت می شود» گفت: متاسفانه با حضور در مجالس امام حسین(ع) ،بسیاری از رفتارهای نادرست توجیه پذیر می گردد حال آنکه گاهی این مجالس نه تنها تاثیری بر ما نمی گذارد بلکه باعث شده رفتارهای زشت ما بیشتر شده و راه توجیه برای ما باز شود.

کلیدواژه ها: معرفت, نهضت, کربلا

موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 5 مهر 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31