« مبلغ مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان: محوریت حرکت اباعبدالله الحسین (ع) ،حیات بخشیدن به کالبد نیم جان اسلامی است که مورد رضای حق بودمعجزه كلمات »

«خانم انسیه بهشتی نژاد »در اولین روز از مراسم عزاداری دهه محرم که با حضور کارکنان و شماری از  طلاب مجموعه حوزوی الزهرا سلام الله علیها گرگان برگزار شد، ماه محرم را ماه انس با امام حسین علیه السلام دانست و بیان داشت: ماه محرم، ماه ارتباط و پیوند با اباعبدالله الحسین و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است. لذا می طلبد که انسان در این ماه بازنگری در اعمال و رفتار خود نموده و با شناخت سبک و سیره ائمه معصومین علیهم السلام، اصول اخلاقی حاکم در زندگی آنان را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده نماید.

وی افزود: آنچه واقعه کربلا را به حماسه ای ماندگار تبدیل نموده اصول اخلاقی بوده که در سخت ترین شرایط هم نادیده گرفته نشده است. غالباً  انسانها در شرایط عادی، رفتار منطقی از خود نشان می دهند مهم این است که در شرایط سخت و فشار مشکلات رفتار خوب و منطقی از انسان بروز و ظهور نماید. در روایتی از امیرمومنان علی علیه السلام وارد است که می فرمایند: “در تغییر حالت ها جوهره شخصیتی افراد پدیدار می شود ” .

مبلغ مدرسه علمیه عالی الزهرا (س) گرگان اضافه کرد: از دیگر دلایل ماندگاری حادثه کربلا، “اخلاص “امام حسین علیه السلام است. گواه بر این مطلب آیه 96 از سوره مبارکه نحل است که خداوند متعال می فرماید: “آنچه پیش شماست تمام می شود و آنچه باقی می ماند نزد خداست ” . 

خانم بهشتی نژاد خطاب به کارکنان این مجموعه آنان را نماینده اهل بیت(ع) و الگوی طلاب نامید و گفت: سعی کنید با توجه به نقش الگوی خود در بین طلاب، با رفتار درست و اخلاق خوب بتوانید طلاب را در این عرصه یاری نمایید و با عملکرد درست موجبات هدایت دیگران را فراهم کنید.


موضوعات: زندگینامه
   یکشنبه 10 شهریور 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31