« فرمانده بسیج مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان: هدف از قیام امام حسین(ع) اصلاح دین خداستمبلغ مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان گفت: آنچه واقعه کربلا را به حماسه ای ماندگار تبدیل نموده اخلاص و اصول اخلاقی بوده که در سخت ترین شرایط هم نادیده گرفته نشده است. »

«خانم نصیبه محمديان » مبلغ مدرسه علميه عالي الزهرا(س) گرگان در سومین روز از مراسم عزاداری دهه محرم که با حضور کارکنان مجموعه حوزوی الزهرا سلام الله علیها گرگان برگزار شد، بیان داشت: آنچه در سیره همه بزرگان عالم خصوصاً حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بیش از همه چیز مشهود است” خدامحوری، خداباوری و خداخواهی” حضرت می باشد.

وی افزود: با دقت در سیره عملی امام حسین علیه السلام و مطالعه سخنرانی ها و گفتگوهایی که حضرت با افراد مختلف تاروز عاشورا داشته اند به خوبی فهمیده می شود که محوریت حرکت و قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام” حیات بخشیدن به کالبد نیم جان اسلامی است که مورد رضای حق بود” .

مبلغ مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان؛ شهادت امام حسین(ع) را آگاهانه و با هدف احیای دین و نمایان ساختن چهره زشت بنی امیه عنوان کرد و ادامه داد: حضرت اباعبدالله علیه السلام در روز عاشورا شهادتی را طلب می کند و آن را دوست دارد که در راه یاری دین، احیای امر خدا و حفظ شریعت باشد لذا با این هدف تمام مصائب و مشکلات بر ایشان سهل و آسان می گردد. امام علی علیه السلام در خطبه متقین                    می فرمایند: “اهل تقوا در هنگام مواجهه با بلا و سختی همان گونه هستند که در هنگام راحتی هستند، بلکه بلا را رخاء و راحتی حساب می کنند ” .   

خانم محمدیان در بیان فلسفه اینکه چگونه بلا به راحتی و رخاء تبدیل می گردد گفت: تربیت روحی انسان است که موجب می گردد بلاها و مشکلات بر انسان آسان گردد. هراندازه روح انسان بر اثر تربیت قرآنی و الهی وسیع و اتصال انسان به خدا بیشتر شود تحمل سختی ها بر انسان آسان تر می گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از آموزه‌های مهم کلام ارزشمند حضرت زینب سلام الله علیها که فرمودند: «مَا رَأيْتُ إلَّا جَمِيلاَ »این است که ایشان به ما یاد می‌دهند در پَس جنگ و زشتیِ خونریزی می‌توانیم زیبایی شهادت در برابر خدا و جهاد در مسیر حق را ببینیم .لذا اگر انسان خدا را در زندگی فراموش نکند و مبنای مسیرش خدامحوری باشد در همه میدان‌ها پیروز خواهد شد.


موضوعات: زندگینامه
   چهارشنبه 13 شهریور 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31