« پای درس رهبر معظم انقلاب : «تقوا» محصول ماه مبارک رمضاننماينده معزز ولي فقيه در استان گلستان و موسس محترم مدرسه علميه عالي الزهرا(س) گرگان :ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی است. »

به گزارش پایگاه خبری_اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، «خانم نفیسه حسینی واعظ» در مراسم«محفل انس با قرآن» که از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان و با حضور اساتید ،کادر و طلاب این مدرسه و نیز عموم بانوان انجام شد با استناد به آیه 185 از سوره مبارکه بقره بیان داشت: ماه مبارک رمضان، بهار قرآن است، همانگونه که فصل بهار، موسم رویش و روییدن است و طبیعت جان تازه ای می گیرد، در بهار قرآن نیز جان و حقیقت انسان زنده می شود به طوری که قرآن احیاگر انسانیت انسانهاست.

وی افزود: ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداست و زمینه رسیدن به قرب الهی در این ماه فراهم می گردد چراکه انتهای ماه رمضان عبودیت و فطرت بندگی است لذا کسی که در این مسیر حرکت کند با انجام عمل نیک و عبادت زیاد به منزلگاه معنویت می رسد.

مدیر ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران استان گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه ماه رمضان، ماه بهره برداری عملی از نعمات خاص خداوند است لذا خداوند ماه شعبان را فرصتی برای تزکیه روح جهت بهره برداری بهتر و سریع از این نعمات در این ماه مبارک قرار داده است.

خانم حسینی واعظ در ادامه با استناد به خطبه پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان گفت: «نبی مکرم اسلام(ص) در این خطبه ماه رمضان را بهترین ماه ها نامیده است به طوری که نَفَس های روزه داران در این ماه ثوابِ تسبیح و ذکر خدا  و خواب آنان ثواب عبادت را بدنبال دارد.

وی بر تلاوت قرآن کریم در این ماه تاکید داشت و اذعان نمود: در روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) وارد است که            می فرمایند: «پاداش خواندن یک آیه از قرآن در این ماه به اندازه ختم قرآن در ماه های دیگر است» .

استاد حوزه گفت: قرآن کتاب عظیمی است که خداوند متعال در برخی از آیات نورانی وحی، آن را از زبان خودش معرفی کرده است. این کتاب، یک کتاب عادی نیست بلکه کلام الهی است و همواره تازه مانده و در حال رشد است و دلیل آن این است که خدای متعال از طریق این کتاب با بشر سخن می گوید.

حسینی واعظ خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه رفیع قرآن، برخورد با آن دارای آداب و ویژگی های خاصی است که باید مورد توجه قرار گیرد به طوری که در گام اول باید احترام ظاهری قرآن رعایت شود و در گام بعدی توجه به تلاوت آیات وحی است.

وی اظهار داشت: در سخنی از حضرت زهرا(س) به هشت ویژگی از ویژگی های قرآن اشاره شده است که از جمله آنها؛ قرآن عهد خدا در میان بندگان است، دلائلش روشن و آشکار است، آیه هایش از امور نهانی کتاب پرده بر می دارد و برهانی است که ظواهرش روشن است.

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) تصریح کرد: از دیگر ویژگی های قرآن این است که استماعش برای خلق همیشگی است و ابتاع و پیروانش را به بهشت رضوان می برد،

تابعانش را نجات داده و در آن حجت های نورانی حق و محرمات الهی و فضایل تنظیم شده و کلمات وافی و نیز نعمت های ارزانی شده خداوند بیان می گردد.

حسینی واعظ افزود: امام رضا(ع) قرآن را ریسمان محکمی معرفی می کند که سالک و رهسپار خود را به بهشت می رساند و از آتش دوزخ نجات می بخشد.

وی خاطر نشان کرد: در روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) آمده «زنگار باطن انسان ها با تلاوت قرآن زدود می شود» لذا علاوه بر اینکه برای برگزاری جلسات و محافل قرآنی توجه داریم باید تلاش کنیم این جلسات توام با فهم و تدبر در قرآن باشد.

 

 

 

کلیدواژه ها: قرآن, ماه رمضان, ويژگي

موضوعات: اخبارمدرسه
   سه شنبه 22 خرداد 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31