« پرسش : وقتي كه سر امام حسين ـ عليه السّلام ـ بالاي نيزه بود چه آياتي از قرآن را تلاوت مي‎كردند؟نشست مدیر محترم مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان سرکار خانم میرکریمی با مبلغین این مدرسه ویژه محرم : مهمترین عامل گسترش خرافات و تحریفات در مراسمات عزاداری، نبود عقلانیت است »

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری و موسس محترم مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان ،  در همایش مبلغان محرم در مسجد جامع گلشن گرگان افزود: سازمان های جاسوسی استکبار در تحقیقات میدانی درباره علل جوش و خروش شیعیان، به این دو موضوع مهم پی بردند.

وی خاطرنشان کرد: آنها به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند عاشورا را از شیعه جدا کنند، اما توانایی ایجاد انحراف در آن را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با استفاده از سخنان به ظاهر زیبا و فریبنده، درصدد همراهی مردم با خود هستند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: برای آشنایی با عزاداری درست باید به تاریخ شیعه مراجعه کنیم، یکی از افتخارات شیعه این است که با گذشت بیش از 1400 سال، هنوز مدافع مظلوم است.

وی با بیان اینکه دشمنی استکبار با اسلام ادامه خواهد داشت، سرنخ تمامی توطئه ها را در سازمان های جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل دانست.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان تاکید کرد: عاشورا دارای یک محتوای واحد است که در تمامی عزاداری ها باید به آن توجه شود.

آیت الله نورمفیدی افزود: با وجود محتوای واحد، اما می توان در دوره های مختلف، آن را به اشکال متفاوت بیان کرد، به شرط اینکه خللی در محتوای عاشورا و پیام امام حسین (ع) ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه تحریف حادثه عاشورا از سال های گذشته در دستورکار دشمن قرار گرفته است، گفت: متاسفانه برخی از روحانیون، وقایع عاشورا را خلاف بیان می کنند.

امام جمعه گرگان، قمه زنی را یکی از موارد تحریف شده در عزاداری ماه محرم عنوان کرد و اظهار داشت: دشمنان اسلام برای اینکه اسلام هراسی و شیعه هراسی را ترویج کنند، دندان شکستن، سینه خیز رفتن بر روی شیشه و سرشکستن را هم به عزاداری های ماه محرم اضافه کردند.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: هر چه بیشتر به شکل برگزاری عزاداری ها توجه کنیم، ممکن است از محتوای عاشورا دور شویم.

لازم به ذکر است، همایش مبلغان محرم، در آستانه ماه عزاداری سالار شهیدان، همچون سال های گذشته، صبح امروز در مسجد جامع گلشن گرگان آغاز شد.


موضوعات: معرفی اساتید
   چهارشنبه 7 آبان 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31