« مرجعیت و عاشورا عوامل تحرک شیعه هستندپیام تسلیت »

خانم میرکریمی در جمع مبلغات این مدرسه با اشاره به ورود ماه محرم بر لزوم شناخت ، ابلاغ و اجرای فرهنگ حسینی تاکید نمود و بیان داشت : امروز بیش از گذشته شاهد انحرافات جدیدی در مراسمات عزاداری چه به صورت افراط و چه تفریط هستیم . مهمترین عامل گسترش خرافات و تحریفات، نبود عقلانیت است که موجب پیدایش و پذیرش خرافات در دین و شعائر مذهبی می شود. در حادثه عاشورا کمتر در میان مردم تدبر و تفکرصورت می پذیرد به همین دلیل عنصر عاطفی و حماسی عاشورا بر عنصر عزت و منطق و عقل آن ارجحیت پیدا نموده است و همین باعث شده است جریان عزاداری امام حسین (ع) با پیرایه هایی پیوند بخورد که با اصل و ماهیت قیام امام حسین (ع) هیچ همخوانی ندارد.

وی افزود: باید شور حسینی همراه با شعور انقلابی حسینی همراه باشد تا زمینه گسترش درس های عاشورا را در جامعه فراهم کند و باعث عبرت آموزی بیشتر جامعه اسلامی از آن قیام باشکوه شود. از مهمترین درس های عاشورا در نقش حضرت زینب (س) تجلی پیدا کرده است که در سه محور خلاصه می شود . یک، مدیریت بر خود دوم، مدیریت بر دیگران وسوم مدیریت بر عالم هستی. مبلغین باید با درک اهمیت نقش خود در این زمینه به هدایت مردم با ترویج فرهنگ درست عاشورا بپردازند.

وی در پایان باتاکید بر لزوم کسب معرفت نسبت به نهضت حسینی و سیره ی زینبی بیان داشت: در حماسه حسینی آن کسی که بیش از همه این درس را آموخت و بیش از همه این پرتو حسینی بر روح مقدس او تابید، خواهر بزرگوارش زینب سلام الله علیها بود لذا این ایام فرصت مناسبی جهت کسب معرفت از دریای فضایل حضرت زینب (س) است تا با تاسی از سیره و منش ایشان بتوانیم در خانواده و جامعه به درستی ایفای نقش نماییم.

 

 


موضوعات: معرفی اساتید
   چهارشنبه 7 آبان 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31