« کارشناس پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان: امام حسین(ع) مصداق بارز عرفان علمی و عملی بودندبهترين صدقه؟ »

«خانم سکینه رفیعی نژاد »در نشست تربیتی که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) از سوی مجموعه حوزوی الزهرا سلام الله علیها و با حضور شماری از طلاب متأهل این مجموعه و طلاب جامعه المصطفی واحد گرگان برگزار شد، در ابتدای بیانات خود با استناد به آیه 81 از سوره مبارکه روم بیان داشت: بحث از خانواده از مهمترین مباحث دین اسلام  است، دین مبین اسلام نسبت به ادیان دیگر، فراوانی بیشتری نسبت به مسائل روزمرگی انسان دارد و در اهمیت خانواده می توان گفت: هیچ منبعی همانند قرآن، مسئله خانواده و هدف از تشکیل آن را که  سُکونت و آرامش است، تبیین نکرده است.

وی در بحث از پای بندی و تعهدات زوجین به زندگی؛ تعهد را علاقه و قصد شخص به اندازه ای دانست که تمایل دارد در رابطه زناشویی باقی بماند و دلایل شخصی، اخلاقی و اعتقادی است که شخص را به ادامه زندگی مجاب می کند.

استاد حوزه پایبندی به تعهد را به نوع نگرش شخصی و سبک زندگی او مرتبط دانست و ادامه داد: شناخت مسئولیت ها و تأمین نیازهای همسر، همچنین آموزش حفظ تعهدات، جان مایه و قوام تعهد را تشکیل می دهد که باید مورد توجه دو طرف قرار گیرد.

خانم رفیعی نژاد به بیان ابزارهای تقویت تعهد پرداخت و خاطر نشان کرد: در تعهدات؛ روابط کلامی و غیر کلامی، محبت کردن متقابل و اخلاص در رفتار و گفتار از جمله ابزارهای تقویت تعهد به شمار می رود.

وی اولین مولفه برای زندگی را خودسازی و آموزش مهارت ها دانست و گفت: محبت کردن ابزاری است که خداوند در عالَم تکوین در وجود زن قرار داد که عشق نامیده می شود و با لطافت و ظرافت زن معنا می یابد که شناخت این ظرفیت از ناحیه زنان از اهمیت بسزایی برخودار است.                    

مسئول تشکل های پژوهشی مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به بحث پیرامون روشهای جلب اعتماد پرداخت و اضافه نمود: پذیرش مسئولیت رفتار و عملکرد، عذرخواهی کردن و متعهد شدن به جبران خطاها و اشتباهات از روش هایی است که موجب جلب اعتماد از سوی همسر خواهد شد.

خانم رفیعی نژاد” صداقت” را  یکی از مهمترین ابزار اعتماد دانست و ادامه داد: علاوه بر صداقت، معاشرت نیکو نیز در جلب اعتماد بسیار حائز اهمیت است.

وی به بیان راههای تقویت اعتماد پرداخت و افزود: جدی گرفتن وعده های کوچک، فاش نکردن راز همسر و وقت گذاشتن برای او، سرمایه گذاری برای جلب اعتماد، پرهیز از چک کردن همسر از جمله راههایی است که در صورت اِعمال صحیح آنها، اعتماد همسر را بدنبال خواهد داشت.

وی در پایان به سوالات متعدد طلاب  پاسخ داد.

 

 

 


موضوعات: زندگینامه
   یکشنبه 13 مرداد 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31