« کارشناس آموزش مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان: امید به رحمت الهی با شناخت و معرفت حاصل می شودکارشناس فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) گرگان: پیام عاشورا؛ حمایت اعضای خانواده از یکدیگر است »

مشاور مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) گرگان: ماه محرم و صفر، ماه زنده نگه داشتن اخلاق و انسانیت و نیز برگزاری مراسم بزرگداشت اهل بیت(علیهم السلام) باعث تأسی و نزدیک شدن انسان به آنان است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، خانم فرحناز رجب زاده در مراسم سومین روز از دهه اول محرم که با حضور کارکنان مجموعه حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان برگزار شد، ماه محرم و صفر را ماه زنده نگه داشتن اخلاق و انسانیت و ایام محرم را مُتِعَلّق به الگوهایی دانست که مجموعه تمام فضائل و مُجسّمه انسانیت و اخلاق هستند.

وی افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت اهل بیت(علیهم السلام) یکی از راه های تأسی و نزدیک شدن انسان به این بزرگواران است، البته رسیدن به مقام قُرب و شفاعت آنان جز با شناخت، معرفت و پیروی از آنان حاصل نخواهد شد.

مشاور مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها)گرگان، ترک اوامر الهی و عمل به نواهی را علل قیام امام حسین(علیه السلام) برشمرد و با استناد به فرازهای آخر زیارت جامعه کبیره بار دیگر بر شناخت و معرفت نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) تاکید کرد و ادامه داد: یکی از راههای شناخت و معرفت، دشمن شناسی است.

 رجب زاده با اشاره به عصر امام حسین(علیه السلام) و تبدیل حکومت به سلطنت ظالمانه، مترفانه و فاسقانه خاطر نشان کرد: اگر امام حسین قیام نمی کرد بساط اسلام برچیده می شد، بنابراین ابا عبدالله(علیه السلام) با قیام خود موجب بقاء و احیای دین مبین اسلام شد.

وی در بحث از دشمن شناسی به بررسی ساختار و ابعاد شخصیت و حکومت یزید پرداخت و گفت: با حاکمیت یزید، مبارزه با مبانی و ارزش های اسلامی شکل علنی به خود گرفت، همچنین تعطیلی حدود الهی، از بین بردن سنت الهی، تحریف حقایق اسلام و اختصاص اموال فقرا به خود از جمله اقدامات حکومت یزید است.

استاد حوزه، ضمن مقایسه حکومت معاویه با حکومت یزید، معاویه را سیاسی خواند که به ظواهر دین اهمیت می داد در حالی که یزید نسبت به رعایت دین بی اهمیت بوده و آشکارا گناه می کرد.

رجب زاده در پایان،كشتن حسین بن على و همراهان ایشان(علیهم االسلام)، قتل عام اهالى مدینه، سوزاندن بیت الله الحرام و كشتار اهل مكه را از دیگر اقدامات یزید در دوران حکومت خود برشمرد.

در پایان این نشست، به معرفی کتب و منابع متعدد پیرامون علل قیام امام حسین(ع) پرداخته شد.


موضوعات: زندگینامه
   دوشنبه 3 شهریور 1399


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31