« مشاور مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) گرگان: ماه محرم و صفر، ماه زنده نگه داشتن اخلاق و انسانیت استصبورتر از سنگ صبور »

کارشناس فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) گرگان گفت: امروزه یکی از مشکلات بزرگ اجتماعی کاهش انسجام خانوادگی است که سبب شده اعضای خانواده به پشتیبانی از یکدیگر نپردازند در حالی که پیام عاشورا حمایت اعضای خانواده از یکدیگر است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، خانم فاطمه احمدی در ویژه مراسم دومین روز محرم که با حضور کارکنان مجموعه حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان برگزار شد، با بیانی گذرا به سیره اخلاقی و رفتاری امام حسین(علیه السلام) نسبت به خانواده حتی در سخت‌ترین شرایط نبرد بیان کرد: امام حسین(علیه السلام) مکتب و نهضت خود را به صورت خانوادگی طراحی کرده و یک اقدام خانوادگی را پیش می ‌برد.

وی افزود: در عاشورا یک خانواده حضور دارد و امام حسین(علیه السلام) با خانواده خود در کربلا حاضر می‌شود، لذا عاشورا فقط محل حضور مردان جنگی نیست بلکه امام حسین(علیه السلام) نهضت و مکتب خود را خانوادگی طراحی کرده و یک اقدام خانوادگی را پیش می بُرد.

کارشناس فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) گرگان ادامه داد: عاشورا نشان می ‌دهد که اعضای خانواده چگونه در کنار هم تا پایان راه می ‌مانند و یکدیگر را رها نمی کنند،  همچنین واقعه عاشورا خانواده‌ای به هم پیوسته و همراهی است که مشکلات نمی‌تواند  اعضای آن را از هم جدا کند.

احمدی عنوان کرد: امروزه یکی از مشکلات بزرگ اجتماعی، کاهش انسجام خانوادگی است که سبب شده اعضای خانواده به پشتیبانی از یکدیگر نپردازند در حالی که پیام عاشوار حمایت اعضای خانواده از یکدیگر است.

وی، با اشاره به نقش خانواده در شکل گیری نهضت عاشورا خاطر نشان کرد: نقش خانواده درمدیریت شرایط بسیارموثر خواهد بود، بطوری که در شرایط زمانی امروز، سواد رسانه از سوی والدین باید مورد توجه بسیار قرار گیرد تا بتوانند به خوبی خود و فرزندان را از بسیاری آسیب ها و خطرات محفوظ داشته و آرامش خانواده را حفظ کنند.

 مبلغ این مدرسه در ادامه به بیان راهکارهای مدیریت رسانه در خانواده پرداخت و با استناد به آیه ششم از سوره مبارکه تحریم، مسئولیت پذیری والدین و فرزندان را اولین اصل در مدیریت رسانه برشمرد که براساس آیه فوق؛ با اطاعت و دعوت به امر الهی و دوری از منکرات می توان خود و خانواده خود را از آتش حفظ کرد.

احمدی، دومین اصل از راهکارهای مدیریت رسانه را حاکمیت قانون الهی و حاکمیت قوانین رسانه ای دانست و اضافه کرد: مهمترین شرط استفاده از رسانه، عوض نشدن سبک زندگی است که لازم است توسط کاربران(همه اعضای خانواده) مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود، همچنین مدیریت زمان، مکان، محتوا و ابزار نیز در این بحث باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارکرد: از دیگر اصول و راهکارهای مدیریت رسانه، نقش تعیین کننده آموزش و آگاه سازی(والدین، مربیان و فرزندان) است، بطوری که امام علی(علیه السلام) مهمترین عوامل پرورش عقل را یاد دادن و تعلیم می داند لذا اگر والدین اطاعات در این زمینه زیادی داشته باشند به راحتی می توانند به تربیت رسانه‏ای فرزندان بپردازند.

دانش آموخته سطح دو این مدرسه در پایان، اصل مطالبه گری هدفمند، الگو سازی، ایمن سازی، همراهی، تدریج و استمرار و نیز جایگزینی را از دیگر اصول و راهکار مدیریت رسانه عنوان کرد و گفت: در بحث الگوسازی؛ تأثیر پذیری فرزند از والدین، الگوسازی صحیح، آشنایی با الگوهای آسمانی و روش زندگی دانشمندان مسلمان و شناخت سیره شهدا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 در پایان این نشست، مسئول کتابخانه مدرسه علمیه عالی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان به معرفی منابع مرتبط در بحث سندیت زیارت عاشورا و شرح آن و نیز اهداف قیام امام حسین(علیه السلام) پرداخت.


موضوعات: زندگینامه
   یکشنبه 2 شهریور 1399


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31