« معاون آموزش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان اظهار کرد: هدف از خلقت بشر خلیفة اللهی است اگر انسان بخواهد خلیفه خدا و متصف به صفات الهی شود راهی جز معرفت، شناخت، محبت و تبعیت ندارد.چهار چيز از من ياد گير و چهار چيز را به خاطر بسپار ! »

زهرا نجفی نژاد در ویژه مراسم سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) که با حضور کارکنان، اساتید و طلاب مجموعه حوزوی الزهرا(س) برگزار شد، با استناد به آیه دوم از سوره مبارکه جمعه بیان داشت: در این آیه هدف از بعثت حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه) به روشنی بیان شده و آن؛ تلاوت آیات قرآن، تزکیه نفوس و تعلیم کتاب و حکمت است.

وی با اشاره به این مطلب که اگر تهذیب و تزکیه نفس را معیار زندگی خود قرار دهیم در محور تبعیت پیامبر اکرم(ص) قرار داریم افزود: پیامبر اکرم(صلی الله علیه) محور اطلاعت و بندگی است. خداوند متعال در خطاب به حضرت داوود و عیوب، اسم آنان را ذکر می فرماید به طوری که آیات متعددی از قرآن کریم بر این مطلب دلالت دارد ولی در معرفی رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه) از لفظ عبد استفاده نموده و می فرماید” تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَى عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا” .

استاد حوزه ویژگی بارز پیامبر(ص) را عبد محض بودن برای خداوند دانست و گفت: نتیجه عبد بودن، پیاده کردن اوصاف الهی در خود است لذا اگر ما انسانها محور بندگی خود را پیامبر اکرم(صلی الله علیه) قرار دهیم باید متخلق به صفات الهی شویم و تنها در این صورت است که خلیفة الله در روی زمین خواهیم شد.
خانم نجفی نژاد با اشاره به لفظ” غوی” و” ضاله” از سوره مبارکه نجم ابراز کرد: غاوی به کسی گفته می شود که بی هدف است، مراد از ضاله کسی است که راه را گم کرده باشد لذا خداوند متعال برای شناخت هدف و انتخاب راه درست، پیامبر خاتم(صلی الله علیه) را فرستاد تا انسان از هرگونه گمراهی و ضلالت خارج شده و به راه مستقیم هدایت شود.
وی بر اطاعت و پیروی از اهل بیت و پیامبر اسلام(ص) تاکید نمود و گفت: پیاده روی اربعین و شرکت مردم در این حرکت جهانی، نشانه دوستی و محبت آنان به اهل بیت است ولی عشق و محبت زمانی ارزشمند است که با معرفت و پیروی همراه باشد و در این صورت” أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ…” محقق شده و انسانِ مطیع مشمول رحمت خاصه خداوند قرار می گیرد.
خانم نجفی نژاد اظهار داشت: بسیاری از ما انسانها گرفتار کفر عملی هستیم به طوری که اعتقاد به ائمه اطهار و نبی مکرم اسلام داریم ولی عمل ما با آنان سازگار نیست و صفات آنان در زندگی ما محقق نیست لذا به کفر عملی دچار می شویم.

 در بخش دیگری از سخنان خود به بیان صفات و ویژگی های پیامبر اکرم(ص) پرداخت و خاطر نشان کرد: راستگویی، صبر و بردباری، بخشش و گذشت، پرهیز از مجادله و پرگویی و نیز پرداختن به کارهای بیهوده را از صفات بارز پیامبر اکرم(صلی الله علیه) دانست و به ذکر نمونه های عملی از این صفات در سیره حضرت پرداخت.

 

 


موضوعات: زندگینامه
   دوشنبه 6 آبان 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31