« بهار ماه‌هامشاوره مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان: پیامبر اکرم(ص) محور الهی و بندگی است و مقام عبودیت یکی از بارزترین ویژگی پیامبران الهی است. »

 

خانم مریم دوست محمدیان معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان در ویژه مراسم شهادت امام رضا(علیه السلام)  که با حضور کارکنان و طلاب  مجموعه حوزوی الزهرا (سلام الله علیها) گرگان برگزار شد بیان داشت: انسانها برای رسیدن به فلاح و رستگاری و سعادت و خوشبختی نیازمند الگو و راهنما هستند. ائمه هدی(علیهم السلام) بهترین الگو  و اسوه  برای زندگی بهتر و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت می باشند. به عبارتی می توان گفت: “ائمه معصومین(علیهم السلام) تنها وسیله نجات بشریت در پیمودن مسیر بندگی هستند.

وی با استناد به روایتی از رسول مکرم اسلام(ص) افزود: به فرموده نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه) مَثَل اهل بیت مَثل کشتی نوح است که هرکس سوار بر این کشتی شود نجات و هر کس تخلف نماید هلاک خواهد شد لذا با توجه به این حدیث؛ اهل بیت(علیهم السلام) وسیله نجات معرفی شد ه اند و اطلاعت از وسیله نجات برای نجات واجب است.

معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان بر معرفت، محبت و اطلاعت نسبت به اهل بیت(ع) تاکید و توصیه نمود و ادامه داد: : معرفت و شناخت، محبت بدنبال دارد و با محبت، ولایت و تبعیت ایجاد می شود. اگر انسان به سیره عملی ائمه هدی(علیهم السلام) شناخت پیدا نماید وآن را سیره زندگی خود قرار دهد یقیناً          می تواند در سرنوشت خود تاثیر بسزایی ایجاد کند.

خانم دوست محمدیان گفت: هدف از خلقت بشر خلیفة اللهی است اگر انسان بخواهد خلیفه خدا و متصف به صفات الهی شود راهی جز معرفت،  شناخت، محبت و تبعیت ندارد.

وی در ادامه به شرح روایتی از امام رضا (ع) پیرامون بهترین بندگان خدا پرداخت و خاطر نشان کرد: اولین ویژگی بهترین بندگان خدا این است که هرگاه کار خیر و طاعتی از آنان سر زند خوشحال خواهند شد، انسان مومن باید خود را مسئول اعضای دیگر جامعه قرار دهد و برای تامین و برطرف کردن نیازمندی های دیگران تلاش نماید.

استاد حوزه اضافه کرد: هرچه پیوند بنده با خالق بیشتر و عمیق تر باشد، پیوند و مهربانی او با خلق خدا نیز بیشتر است چراکه در مکتب و  شریعت مقدس اسلام؛ مهربانی با خلق خدا ناشی از محبت به خداست. در روایتی از امام رضا(علیه السلام) وارد است که می فرمایند: “بهترین مردم کسانی هستند که زندگی دیگران در پرتو زندگی  آنان به وضع مطلوبی برسد و بدترین  آنان کسانی هستند که دیگران در سایه زندگی آنان آرامش و آسایش نداشته باشند ” .

خانم دوست محمدیان بیان داشت: از دیگر ویژگی های بهترین بندگان این است که؛ هرگاه  مبتلا به لغزشی شده و گناه و معصیتی انجام دهند بلافاصله طلب مغفرت نموده و برای جبران آن اقدام می کنند. همچنین شکرگزاری در مقابل ولی نعمت از دیگر ویژگی های بهترین بندگان خداست.

وی خاطر نشان کرد: صبر در مقابل مشکلات و نیز عفو و بخشش در هنگام خشم از دیگر صفاتی است که بهترین بندگان خداوند دارا هستند.

کلیدواژه ها: الگو, بنده, سيره

موضوعات: زندگینامه
   دوشنبه 6 آبان 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31