« موعظه خوباننشانه هاي اراده خير خداوند نسبت به انسان »

معارف اصلی اسلامی ، در کتاب و سنت نهفته است.(بیانات حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا مجتبی نورمفیدی ( رئیس هیات امناء مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان)

حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا مجتبی نورمفیدی در این جلسه چنین اظهار نمودند: یکی از آثار و برکات نهضت سید الشهداء ، نجات دین در حوزه معرفتی است. بخش مهمی که کمتر مورد توجه واقع شده ، انحرافی است که از ناحیه دستگاه بنی امیه در حوزه دینی پدید آمده است. دو گروه عمده ، گروه افراطی و تفریطی به عنوان منحرفین از مسیر اسلام ناب ، آغازگر انحراف در حوزه معرفتی بودند.

وی افزودند: از جمله انحرافات در حوزه معرفتی این بود که  قرآن در بلادهای متعدد به شکل های مختلف قرائت می شد و این مسئله به صورت یک معزل در آمده بود که البته بعد از رحلت پیامبر(ص) از سوی امام علی (ع) اقداماتی جهت رفع این مسئله انجام گرفت بطوری که تمام آنچه از قرآن چه در زمینه شآن نزول ، تاویل و تفسیر آن که همه به انشاءو املاء پیامبر اکرم(ص) بود  و در اختیار داشتند به مسجد برده شد ولی متاسفانه در مقابل حرکت امام علی (ع) گفتند که ما را به قرآن شما نیازی نیست.همچنین منع تدوین حدیث از سوی خلیفه دوم،با این توجیه که حدیث با آیات قرآن مخلوط می شود ، از جمله انحرافاتی بود که در آن زمان وجود داشت.

وی همچنین افزودند: از دیگر انحرافاتی که از سوی دستگاه بنی امیه وارد حوزه معرفتی دین شد ، تفسیر حدیث نبوی و تطبیق آن به نفع خواسته های خودشان بود.معارف اصلی اسلامی در کتاب و سنت می باشد، آنان انکار کتاب و سنت نمی کردند بلکه معارف کتاب و سنت را تغییر دادند و از این رهگذر خسارات زیادی بر دامن اسلام وارد کردند که هنوز آثارش وجود دارد.

نورمفیدی در ادامه خطاب به طلاب این مدرسه اظهار نمودند: از جمله مسئولیت های طلاب ، مبارزه با انحرافاتی است که در حوزه معارف دینی وجود دارد که لازمه ی این کار ابتدائا تجهیز خود فرد به شناخت دقیق و درست از حوزه دین است و در مقابل شبهات ، ریز شبهات صید شده و آماده برای پاسخگویی باشند.

رئیس هیآت امناء این مدرسه در پایان ضمن اشاره به خطبه حضرت زینب (س) بیان نمودند: آنچه حضرت زینب(س) را رنج می داد انحرافاتی بود که در حوزه معرفت دینی وجود داشت با بیان جمله ما رایت الا جمیلا بیان نمودند که ما راضی به خواست خداوند هستیم ولی خواست خدا این چنین مقدر نشده بود شما مسئول این کار هستید.خط مهم تبلیغی حضرت زینب(س) در ادامه تلاش های امام حسین (ع) ، نگاه اهل بیت (ع) را راجع به معرفت دینی و حقیقت معارف دینی بیان می کند که این از مهمترین ابعاد نهضت حضرت امام حسین (ع) است.



موضوعات: نکات اخلاقی
   شنبه 18 آبان 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31