« دوست محمدیان، عقل گرایی و خردمندی را از اصول ثابت در زندگی عقیله بنی هاشم برشمرد و گفت: یکی از راههای زینبی زیستن؛ عاقلانه اندیشیدن و عاقلانه عمل کردن است .بدون نمك هيچ غذايي خوشمزه نيست »

 

خانم زهرا علاءالدین معاون فرهنگي مدرسه عالي الزهرا(س) گرگان در نشست اخلاقی که با حضور طلاب سطح دو مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد هدف طلاب را از ورود به حوزه علمیه؛ کسب معرفت و شناخت دین و حوزه های علمیه مرکز پَرورش عالِم دانست.

وی با استناد به آیه 104 از سوره مبارکه آل عمران افزود: با توجه به آیه فوق” گروهی از شما باید دیگران را دعوت به خیر دعوت و امر به معروف و نهی از منکر کنند….” که طلاب علوم دینی می توانند با کسب علم و معرفت و عمل به آموخته ها مصداق این آیه قرار گیرند البته وجود” منکم” در آیه دلالت بر بعض دارد و این نقش هدایت گری شامل همه  نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه الزهرا(س) گرگان طلاب را جانشینان انبیا معرفی کرد و گفت: همانگونه که انبيا علوم الهى را به ارث گذاشتند، طلاب نیز به عنوان وارثان انبیای الهی در راستای تحقق علم و معرفت در جامعه کوشا باشند چنانچه آیه 25 حدید دلالت بر این مطلب دارد.
علاءالدین از دیگر وظایف طلاب را بعد از” خودسازی” ،” دیگرسازی” معرفی کرد و ادامه داد: اصلاح جامعه و هدایت مردم بر عهده طلاب است که باید حقیقت خوبیها را در جامعه توسعه داده و اکتفا به بخشی از آن نکنیم.
وی با استناد به روایتی از پیامبر مکرم اسلام(ص) خاطر نشان کرد: به تعبیر رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه) “مومن آینه مومن است “لذا همچون آیینه هم زیبایی دیگران را دیده و هم نقاط ضعف آنان را، البته اثرگزاری وکارآیی آینه زمانی ممکن خواهد بود که صاف و شفاف باشد که این شفافیت و اثرگزاری با تحصیل و تهذیب در حوزه های علمیه میسر خواهد شد.

مبلغ حوزه از دیگر وظایف طلاب علوم دینی را توسعه بندگی در جامعه دانست و افزود: مراد از” اقم الصلات” تنها ترویج روزه، نماز و….نیست بلکه صلات به معنای توسعه و تحقق ذکر و عبودیت در جامعه است و در اهمیت این مسئله همین بس که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در دیدار با طلاب جوان بر این امر تاکید دارد.

علاء الدین” شریعت اسلام” را کامل ترین دین معرفی  نمود و خاطر نشان کرد: مشکل امروز ما تکیه بر بخشی از دین است حال آنکه شریعت اسلام به عنوان دینی جامع وکامل باید همه جوانب آن درنظر گرفته شده و بدان عمل شود.

وی مزین شدن به فضایل اخلاقی را از جمله وظایف طلاب برشمرد  و تصریح کرد: اولین گام برای رسیدن به خدا؛ از بین بردن منیت است لذا زمانی می توان مسیر طلبگی را به درستی طی نموده و اثر مطلوب بدنبال داشته باشید که منیت خود را کنار نهاده و با رفتار و کردار خود الگوی جامعه باشید.

 


موضوعات: زندگینامه
   سه شنبه 26 آذر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31