« نماینده ولی فقیه در استان گلستان: دنیا دانشگاه و کارگاه انسان سازی استنماینده ولی فقیه در استان گلستان: طلاب علوم دینی در جایگاه رهبری مردم قرار دارند که باید با رفق و مدارا با مردم رفتار نموده و از خشونت دوری کنند »

خانم زهرا علاءالدین در اولین نشست تربیتی سال تحصیلی جدید در خوابگاه که با حضور مسئولین و طلاب خوابگاهی مجموعه حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد با استناد به آیه 269 سوره مبارکه بقره” حکمت” را گمشده مومن دانست و بیان داشت: حکمت به معنای علم است، علمی که مقدمه معرفت و شناخت انسان در مسیر بندگی است.

وی هدف از ورود به حوزه علمیه را کسب معرفت، علم و بصیرت دانست و افزود: حوزه علمیه، فضای مناسبی برای استفاده درست از سرمایه عمر است. مهم این است که بتوانیم از این لطف و نعمتی که خداوند متعال به ما عطا نموده بهترین بهره را ببریم و مصداق” مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا” شویم.

استاد حوزه علمیه الزهرا(س) گرگان” غفلت” را از مهمترین موانع در مسیر طلبگی برشمرد و گفت: چه افتخاری بالاتر از این که عنوان سربازی امام زمان و شاگردی امام صادق( علهیم السلام )بر ما نهاده شده لذا با قرار گرفتن در این جایگاه می طلبد که رفتار، منش و اخلاق ما در جامعه برای سایرین الگو قرار گیرد.
علاءالدین” مبازه با نفس” را از مهمترین وظیفه یک طلبه عنوان کرد و ادامه داد: تهذیب و خودسازی در کنار تحصیل لازمه زندگی طلبگی است که باید در متن کار یک طلبه قرار گیرد. مراقبت لحظه به لحظه برای رسیدن به رضایت باطنی و ظاهری که متناسب با شئون طلبگی است مهمترین اصلی است که توجه و پشتکار بسیار  لازم دارد.    
وی خاطر نشان کرد: مراد از مراقبت تنها اهتمام به خواندن نماز اول وقت، نماز شب و ….نیست بلکه وفای به عهد، انصاف در رفتار، صدق در کلام، امانتداری و … از جمله اصول اخلاقی است به مراقبت نیاز دارد.

مشاوره حوزه در بحث از” رعایت حق الناس” آن را عامل بسیاری از موفقیت ها دانست و اضافه کرد: در حدیثی آمده است که با اولین قطره خون شهید همه گناهانش بخشیده می‌شود غیر از حقوق مردم و این نشان دهنده اهمیت حق دیگران است که حتی با شهادت که بالاترین فضیلت ممکن هست، گناه ظلم بر حق دیگران بخشیده نمی‌شود. در زندگی جمعی و خوابگاهی رعایت این مهم بیشتر مورد توجه قرار             می گیرد.

علاءالدین پاك سازي باطن از رذايل اخلاقی و آراستگی به فضایل را از دیگر لوازم مسیر طلبگی برشمرد و ضمن اشاره به برخی ضوابط در خوابگاه، به سوالات طلاب در خصوص مسائل خوابگاهی پاسخ داد.


موضوعات: زندگینامه
   سه شنبه 16 مهر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31