« معاون آموزش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص)، میزان اکبر و شخصیت ایشان، تجسم آیات الهی است.معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان گفت: در عرصه علمی، با شناخت وظیفه و عمل به آن در جهت کسب سعادت ابدی کوشا باشید تا به فلاح و رستگاری دست یابید. »

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، خانم بی بی زهرا علاءالدین در نشست تربیتی در جمع طلاب جدید الورود مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، بینش و بصیرت درست و انتخاب صحیح را لازمه طلبگی دانست.  

وی، با استناد به آیه 104 از سوره مبارکه آل عمران افزود: کسانى كه براى رشد و اصلاح جامعه دل مى‌سوزانند، رستگاران واقعى هستند که طلاب علوم دینی نیز در صورت تحقق آرمان های الهی در جامعه، مصداق” اولئک هم المفلحون” خواهند بود.

 معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان ادامه کرد: براساس آیه فوق، فلاح و رستگارى تنها، در نجات و رهايى خود خلاصه نمى‌شود، بلكه نجات و رشد ديگران نيز از شرايط فلاح و رستگاری است.

 علاءالدین، بر تهذیب و خودسازی در مسیر فراگیری علوم تاکید کرد و غفلت از نَفس را موجب بسته شدن درهای رحمت خداوند دانست و اضافه کرد: لازمه کار آموزش و پژوهش، پرورش است چراکه برای پیدا کردن علم و پژوهش در جامعه، با مشکل مواجه خواهد شد.  

 وی مراد از” أَقم الصلاه” را توسعه دادن ذکر و عبودیت خداوند در جامعه عنوان کرد و گسترش خوبی و نهی از بدی در جامعه را مستلزم شناخت خوب و بد دانست و خطاب به طلاب توصیه کرد: براساس روایت” المومن مرآت المومن” در خودسازی و به کمال رسیدن همدیگر کوشا بوده و همچون نوری هم موجب نورانیت خود و هم دیگران شویم.

 استاد حوزه در پایان، ضمن تبیین فعالیت های فرهنگی تبلیغی مدرسه، به سوالات آنان پاسخ گفت.

 

 

کلیدواژه ها: بصيرت, بينش, طلبگي
   سه شنبه 15 مهر 1399


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31