« معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان گفت: لازمه طلبگی، کسب بینش و بصیرت درست و انتخاب صحیح است.مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان گفت: طلبگی، احیای دین، پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و نشستن سر سفره آنان است. »

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، خانم مریم دوست محمدیان معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، در ویژه مراسم آغاز سال تحصیلی که با حضور طلاب جدید الورود مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: همانگونه که رزمندگان اسلام، در شرایط حساس زمان خود، به تکلیف عمل کردند، ما نیز باید تکلیف خود را شناخته و براساس تکلیف خود عمل کنیم.

 وی افزود: براساس تئوری حضرت امام(ره) عمل به تکلیف در مسیر بندگی، حاکمیتی بر تمام ماسوی الله را رقم می زند، البته عمل به تکلیف، دارای شاخصه هایی است چنانچه اولاً باید به تشخیص دین باشد، بدین معنا که منبع تشخیص تکلیف، دین است، دوم اینکه؛ براساس توانمندی، دارایی و شرایط انسان باشد و سوم؛ در اقتدای به ولایت خدا، پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) و نیز ولایت فقیه در عصر غیبت باشد.

 معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، با استناد به آیه” أُفوضُ أَمری إِلی الله، إِنَّ الله بصیرٌ بالعباد” اضافه کرد: کلمه” تفویض” در آیه فوق بدین معنا است که؛ واگذاری امور و نتیجه آن به خداوند و نیز توسل به قرآن و عترت، باید در حد اعلی باشد.

 دوست محمدیان، خطاب به طلاب توصیه کرد: در عرصه علمی، با شناخت وظیفه و عمل به آن در جهت کسب سعادت ابدی کوشا باشید تا به فلاح و رستگاری دست یابید، چنانچه حضرت امام(ره) این را فهمید و به همگان فهماند که در هر شرایطی باید وظیفه خود را شناخته و براساس وظیفه، ایفای نقش کنیم.

 وی در پایان، ضمن بیان نکاتی پیرامون ساختار آموزشی و نحوه ورود به سامانه مدرس جهت حضور در کلاس، به سوالات آموزشی طلاب پاسخ گفت.

کلیدواژه ها: تكليف, علم, عمل, وظيفه
   سه شنبه 15 مهر 1399


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31