« آزمون ورودی حوزه های علمیه خواهران درشرق استان گلستان درمدرسه علمیه الزهرا(س)برگزارشدای معلم ازلابه لای کلماتت طنین صدای انبیا به گوش می رسد »

 

 

ملاک و معیار سنجش انسان ، خروج از انانیت و نفسانیت است.

حضرت آیت الله نورمفیدی ( نماینده محترم ولی فقیه در استان گلستان  و امام جمعه شهر گرگان ) در مراسم هفته مقام شکوهمند  معلم در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان ، ضمن عرض تبریک و تشکر از زحمات کلیه اساتید که در جهت اعتلای مکتب اهل بیت ( ع) کوشش می نمایند اظهار داشتند: همه ما در هر مقطعی که باشیم به عنوان شاگردان مکتب ائمه اطهار (ع) باید واقف براین امر باشیم که معیار سنجش انسان در چیست؟ آیا معیار و ملاک عظمت انسان ، علم اوست که هر چه علمش بیشتر باشد بزرگ تر و هر چه علمش کمتر باشد کوچکتر است؟ یا معیار انسان سنج، چیز دیگری است؟ مسلما علم معیار سنجش آدمی نیست چرا که در روایتی از پیامبر (ص) آمده که علم ممکن است به عنوان حجاب اکبر قرار گیرد ( العلم هو الحجاب الاکبر) لذا ملاک و معیار سنجش انسان این است که انسان خود را از انانیت و نفسانیت خارج نموده و جز خدا را نبیند.هر چه خدا را بیشتر در کارها لحاظ کند و به خدا نزدیکتر شود عظمتش نیز بیشتر خواهد شد، چرا که بزرگ واقعی خداوند است و هر انسانی به اندازه قربش به ذات اقدس الهی بزرگ می شود.

وی ادامه داد: در کلام ائمه اطهار خصوصا امیر مومنان علی (ع) نیز این مسئله به روشنی بیان گردیده که حضرت  می فرمایند: خدایا اگر بهشت و جهنمی هم نبود ، من تو را بندگی می نمودم و این نشانگر این است که عظمت انسان به سعه وجودی اوست . هر چه انسان خدا را در امورات خود لحاظ نماید ، سعه وجودی اش بیشتر شده و گسترده تر گردیده و هر چه گستر ده تر گردد از خویشتن بیرون می آید.

وی همچنین سعه وجودی حضرت فاطمه (س) را مورد بحث قرار داده و در این زمینه به بیان حکایاتی از امام حسن مجتبی (ع) و روایات عدیده ای اشاره نمودند که خدامحوری و عظمت و گستردگی وجودی ایشان را به نمایـــش می گذارد.

موسس این مدرسه خطاب به کلیه اساتید بیان داشتند: فرق است بین معلم بودن و  مدرس بودن ، معلم کسی است که در صدد نجات و رشد دیگران باشد و منظور و مراد امام راحل از اینکه  می فرمایند: معلمی شغل انبیاست اِعمال این مطلب است حال آن که یک مدرس فقط انتقال دهنده آموخته هاست.

وی در پایان با اشاره به مقام شامخ و رفیع استاد بزرگ شهید مرتضی مطهری ، از جمله امتیازات برجسته و ممتاز ایشان را ، تلاش در جهت رفع مشکلات عقیدتی ، معرفتی ، اخلاقی و اجتماعی و … از حوزه دین و شریعت دانستند و ایشان را به عنوان الگوی تمامی معلمان برشمردند.


Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />


موضوعات: مناسبتهاي روز
   پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: تدبر [بازدید کننده]   
تدبر
5 stars

فته معلم برمعلیمن دلسوز مبارک

1391/02/15 @ 07:53


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31